0 A.D. Alpha 13 Magadha

0 A.D. Alpha 13 Magadha

przez -
1 760
0 A.D.
Wildfire Games, grupa międzynarodowych zapaleńców tworzących gry, ogłosiła wydanie 0 A.D. Alpha 13 Magadha. Jest to strategia czasu rzeczywistego (RTS), osadzona między rokiem 500 p.n.e., a 1 p.n.e., która przedstawia zmagania starożytnych cywilizacji. Projekt posiada grafikę 3D, szczegółowe odwzorowanie modeli, świetną oprawę dźwiękową oraz bardzo elastyczny i potężny silnik graficzny. Wśród fascynatów gier tego gatunku, 0 A.D. nie bez przesady traktowane jest jako “duchowy spadkobierca” rewelacyjnej, trzyczęściowej serii Age of Empires.

Najważniejsze zmiany:

  • Dodano nową cywilizację – Indyjski lud Mauryan, z własnymi budynkami, jednostkami typu słonie bojowe oraz kapłani Brahmin
  • 0 A.D. Alpha 13 - budynki cywilizacji Mauryan

  • Udoskonalono domyślną sztuczną inteligencję – Aegis. Wspierane jest teraz rozwijanie technologii oraz atak, obrona i budowanie silnej ekonomii. Istnieją jednak chwilowe problemy z zapisem gier z jej użyciem, co zostanie poprawione dopiero w 0 A.D. Alpha 14
  • Aegis potrafi grać na kilku poziomach trudności, dzięki czemu każdy dostosuje do siebie poziom rozgrywki
  • Komenda atak/idź: jeżeli wciśniemy klawisz Ctrl oraz prawy przycisk myszy, jednostki pójdą do zadanej lokalizacji, a po drodzę będą atakować napotkanego wroga

Grafika i interfejs użytkownika:

  • Dodano pomocne podpowiedzi, podczas budowania struktur, np. gdzie nie można ich wybudować i dlaczego
  • Podczas wyboru miejsca na budowę budowli, podgląd zawsze będzie pokazywał jej finalny wygląd
  • Niektóre budynki podczas wznoszenia, wyłaniają z się z ziemi i są otoczone przez realistyczne rusztowania
  • Dodano statystyki danin do ekranu podsumowującego
  • Gracz jest informowany o otrzymywanych daninach

Muzyka i dźwięk:

  • Nowe celtyckie utwory: Cisalpine Gaul i Celtica, skomponowane przez Jeffa Willeta
  • Nowy hellenistyczny utwór: The Hellespont
  • Nowe utwory bitewne z bębnami: First Sighting i Elusive Predator
  • Pierwszy utwór Mauryan: Land Between the Two Seas
  • Ulepszono dźwięki zwierząt, typu lew, tygrys i niedźwiedź

Aktualizacje deweloperskie i pomniejsze zmiany:

  • Dodano wsparcie dla modyfikacji użytkownika
  • Dodano wsparcie nowego debuggera JavaScipt, który jest używany w grze, co pozwoli zaoszczędzić sporo czasu
  • Udoskonalono proces budowy na Mac OS X, bez potrzeby używania MacPort czy Homebrew