0 A.D. Alpha 15 Osiris z nową cywilizacją i wieloosobową rozgrywką

0 A.D. Alpha 15 Osiris z nową cywilizacją i wieloosobową rozgrywką

przez -
4 785
0 A.D.
Wildfire Games, grupa międzynarodowych zapaleńców tworzących gry, ogłosiła wydanie 0 A.D. Alpha 15 Osiris. Jest to strategia czasu rzeczywistego (RTS), osadzona między rokiem 500 p.n.e., a 1 p.n.e., która przedstawia zmagania starożytnych cywilizacji. Projekt posiada grafikę 3D, szczegółowe odwzorowanie modeli, świetną oprawę dźwiękową oraz bardzo elastyczny i potężny silnik graficzny. 0 A.D. nie bez przesady traktowane jest jako “duchowy spadkobierca” rewelacyjnej, trzyczęściowej serii Age of Empires.

Zmiany w rozgrywce:

  • Pokój rozgrywek wieloosobowych, który pozwala na rywalizację z innymi graczami przez internet
  • Aury: specjalne budynki posiadają aury, które dodają różne bonusy do jednostek. Np. świątynie leczą, a bohaterowie wzmacniają atak lub obronę
  • Nowa cywilizacjaPtolemaic Egyptians: z nowymi budynkami i jednostkami. Nie jest ona jeszcze w pełni ukończona, co powinno zostać zrobione w następnej alfie
  • Mapy do potyczek (Skirmish Maps): jest to nowy tryb w grze, podobny do scenariuszy, ale można w nim łatwo zmieniać ustawienia. Pozycje startowe i pojawianie się surowców na mapach pozostają niezmienione, a całą resztę można dostosować do własnych upodobań. Dodatkowo kreator mapy umieszcza losowe jednostki i budynki na mapie, które będą się zmieniać w zależności od frakcji, jaką wybierze gracz.

Interfejs w grze:

  • Rozkazy Eskorty / Pilnowania: Można rozkazać jednostce chronić daną jednostkę lub budynek
  • Powiadomienia o ataku: Kiedy gracz zostanie zaatakowany, usłyszy dźwięk i otrzyma wiadomość, a na minimapie pojawią się odpowiednie oznaczenia
  • Automatyczny garnizon w budynku: można od teraz kazać nowo produkowanym jednostkom zbierać się w garnizonie
  • Automatyczne ładowanie jednostek na okręt: Kiedy wybierzemy jednostki do załadowania i wskażemy okręt, statek sam podpłynie w odpowiednie miejsce
  • Przycisk Back to Work: Robotnicy zapamiętują ostatnio wykonywane czynności, np. zbieranie surowców, budowanie, handel. Kiedy gracz każe wykonywać czynności wojskowe i zostaną one skończone, to można łatwo posłać jednostkę do poprzedniego zadania

Utwory i dźwięk:

  • Dodano dwa nowe utwory dla cywilizacji Ptolemaic Egyptians: Valley of the Nile i Ammon-Ra
  • Nowy pokojowy utwór: Tavern in the Mist
  • Utwory Celtica i Highland Mist posiadają dźwięki harfy celtyckiej
  • Przeprojektowano utowry Eastern Dreams i Sands of Time, z udziałem perkusji Jeffa Willeta
  • Zremiksowano i ulepszono jakość utworu Honor Bound
  • Dodano nowy wybór dźwięków

Grafika:

  • Udoskonalono poruszanie się jednostek w formacjach: Jednostki w formacjach biegają mniej wokoło innych i znają najbliższe wolne miejsce w formacji. Dzięki temu zmniejszono czas obliczania drogi i szybkość poruszania się dużych formacji
  • Dodano nowe animacje tygrysa i słonia azjatyckiego
  • Dodano nowe budynki dla Brits i Gauls
  • Nowe tekstury terenów

Naprawione błędy, zmiany w rozwoju:

  • Nowy interfejs w grze, który jest aktualnie widoczny w pokoju rozgrywki wieloosobowej. Przy następnym wydaniu powinno się to pojawić także dla innych części menu
  • Rozpoczęto prace nad tłumaczeniami: Wszyscy chętni mogą dołączyć do polskiego tłumaczenia 0.A.D. na Transifex
  • Rozwiązano problemy ze synchronizacją rozgrywki wielosobowej
  • Zwiększono wsparcie dla hostowania rozgrywki wieloosobowej: Gra potrafi automatycznie odblokować port w zaporze sieciowej z obsługą UPnP
  • Zwiększono realizm dymu i efektów cząsteczkowych
  • Przyspieszono generowanie losowych map

  • Pawel Jaworski

    To może ktoś chętny zagrać? ;)