Aktualizacja Unigine Heaven z teselacją OpenGL

Aktualizacja Unigine Heaven z teselacją OpenGL

przez -
1 392
Unigine
Unigine Haven jest znany wielu osobom związanym z testowaniem sprzętu, głównie kart graficznych. Szef firmy Unigine Corp, Denis Shergin zapowiedział konieczną aktualizację swojego flagowego produktu. Owy benchmark jest przepięknym, ale wymagającym narzędziem to testowania, który światło dzienne ujrzał zaraz po ogłoszeniu wydania DirectX 11.0. Jednocześnie niedługo potem wydano wersję na Linuksa, dzięki wprowadzeniu tesselacji do OpenGL.

Sama premiera wersji 2.0 na Linuksa była przekładana z powodu problemów sterowników ATI Catalyst, które nie potrafiły w pełni zaimplementować OpenGL 3.x i tesselacji. Jako, że ATI pierwsze wprowadziło procesor graficzny z obsługą DirectX 11.0, z serią Radeon HD 5000 “Evergreen”, i sprzętową tesselacją, to ich sterowniki Linuksowe posiadały zbyt dużo błędów, przez co firma Unigine wstrzymała wydanie kolejnej wersji. W marcu tamtego roku sterowniki ATI stały się troszkę lepsze, ale Unigine Corp postanowiło wspierać tesselację w OpenGL z domyślnie wyłączoną opcją, wiedząc o tym, że Nvidia posiada swoją serię  GeForce GTX 400 “Fermi”, która wspiera DX 11 i tą funkcjonalność.

Unigine Heaven 2.1 będzie wydany w ciągu następnych kilku dni i będzie oferował sprzętowe wsparcie teselacji w OpenGL. Okazuje się również, że sterowniki ATI Catalyst posiadają nadal zbyt dużo błędów, aby pracować dobrze, co oznacza, że tylko procesor graficzny Fermi od Nvidia i ich własnościowe sterowniki będą dobrze wykonywały testy. Inną ciekawostką jest to, że kolejne wydania Heaven będą celowały w oficjalne wsparcie tesselacji w API OpenGL 4.0, które ma nastąpić za jakiś czas. Nie jest wiadome, czy wersja 2.1 będzie oferować coś więcej, prócz samej umiejętności tesselacji.