AMD CodeXL – zestaw narzędzi do heterogenicznych obliczeń

AMD CodeXL – zestaw narzędzi do heterogenicznych obliczeń

przez -
2 733
AMD

Firma AMD przedstawiła wszystkim nowy zestaw narzędzi do obliczeń heterogenicznych – CodeXL. Wczesna wersja dla systemów Windows i Linux została wydana już w czerwcu, jednakże dopiero teraz owe narzędzie jest dostępne w pełni publicznie. CodeXL składa się z: Debuggera GPU, CPU profiler, GPU profiler oraz analizatora statycznego. Potrafi wykorzystać zalety procesorów, kart graficznych i APU od firmy AMD. Jest dostępny, jak wtyczka dla Visual Studio, oraz jako niezależna aplikacja dla systemów Windows i Linux.

CodeXL potrafi diagnozować problemy wydajnościowe w hot-spotach, analizować relację łańcucha połączeń, wspiera wielordzeniowość, obsługuje debuggowanie API OpenCL/OpenGL w czasie rzeczywistym, debugowanie jądra OpenCL online, obsługuje statystyki API i wizualizację obiektów, eksportowanie źródła shaderów, a także wspiera ponad 160 rozszerzeń dla OpenGL/OpenCL.

Wersja CodeXL na systemy Linux jest w pełni wolnym oprogramowaniem, dostępnym do pobrania z AMD Developer Center.

2 Komentarze

  1. […] przez Michał Olber – 17 grudnia 2015, 16:01 0 2 AMD zapowiedziało uruchomienie projektu GPUOpen. Ma to być w pełni wolny odpowiednik programu nVidia GameWorks dla deweloperów gier. Dzięki otwartości kodu, programiści będą mogli wprowadzać własne poprawki, optymalizować, a także sugerować potencjalne zmiany. W skład GPUOpen wejdzie wiele narzędzi, bibliotek graficznych, efektów graficznych i technologii. Można tutaj wymienić: TressFX 3.0, GeometryFX, AOFX – Ambient Occlusion, ShadowFX, FireRender SDK, FireRays SDK, LiquidVR SDK, RapidFire SDK, narzędzia do przenoszenia skomplikowanych algorytmów na OpenCL i HSA, analizator kodu CodeXL. […]

Odpowiedz