ApiTrace 2.0

ApiTrace 2.0

przez -
0 322
OpenGL

José Fonseca i Zack Rusin ogłosili wydanie ApiTrace 2.0, znany bardziej, jako GLretrace. Jest to potężne narzędzie do debugowania aplikacji graficznych OpenGL i Direct3D oraz sterowników. Pozwala na łatwe przechwytywanie wywołań graficznego API, analizowania go krok po kroku i odtworzenia całego przebiegu na samym końcu. ApiTrace pozwala także na edytowanie w czasie rzeczywistym shaderów i innych wywołań OpenGL/Direct3D, w celu obejrzenia ich wpływu na rendering i sterowniki.

Najważniejsze zmiany:

  • 10 razy szybsze śledzenie i 2 razy szybsze odtwarzanie
  • Wsparcie Mac OS X i OpenGL
  • Wsparcie dla wielogigabajtowych tras interfejsu
  • Zdolność do wyświetlania uniform
  • Pokazuje ilość wywołań na ramkę, zaznaczając większe ramki i potrafi wskazywać shadery
  • Wsparcie dla rozszerzeń GL_GREMEDY_string_marker i GL_GREMEDY_frame_terminator, dzięki czemu można oznaczyć ramki i najważniejsze części kodu aplikacji
  • Spora liczba naprawionych błędów

Spora część wydajności pochodzi z lepszego synchronizowania i skanowania śledzonych plików oraz używania kompresji Snappy, zamiast Zlib. ApiTrace potrafi teraz zarówno szukać i ładować na żądanie ze skompresowanych plików, dzięki czemu nie trzeba ładować od razu całego pliku.