APITrace 3.0

APITrace 3.0

przez -
0 290
OpenGL
José Fonseca i Zack Rusin ogłosili wydanie ApiTrace 3.0, znany bardziej, jako GLretrace. Jest to potężne narzędzie do debugowania aplikacji graficznych OpenGL i Direct3D oraz sterowników. Pozwala na łatwe przechwytywanie wywołań graficznego API, analizowania go krok po kroku i odtworzenia całego przebiegu na samym końcu. ApiTrace pozwala także na edytowanie w czasie rzeczywistym shaderów i innych wywołań OpenGL/Direct3D, w celu obejrzenia ich wpływu na rendering i sterowniki.

Nowa wersja dodaje wysokopoziomową komendę apitrace, wsparcie trace i re-trace dla nowego API, oraz możliwość śledzenia trimów. APITrace nie posiada zbyt użytecznego interfejsu graficznego, ale dzięki nowej komendzie uproszczono korzystanie z programu. Nowe API posiada wsparcie dla EGL, OpenGL ES 1.0 i OpenGL ES 2.0. Śledzenie trimmów jest przydatne podczas znajdywania błędów sterownika, szczególnie złych wywołań API.