Banshee 2.6

Banshee 2.6

przez -
7 477
Muzyka

Pojawiła się nowa wersja Banshee 2.6, odtwarzacza multimedialnego dla systemów Linux i Mac OS X, napisanego w Mono. Do odtwarzania muzyki wykorzystywana jest biblioteka GStreamer, a sama aplikacja posiada wsparcie dla wielu mobilnych odtwarzaczy. Dzięki systemowi wtyczek obsługiwany jest podcasting, dzielenie się muzyką przez DAAP, radio internetowe i wiele innych funkcji.

Zmiany w wersji dla Mac OS X:

  • Dodano sprzętowe wsparcie dla urządzeń USB
  • Pojawiła się obsługa otwierania plików, bezpośrednio z poziomu Findera
  • Dodano natywne okno dialogowe wyboru plików, podczas ich importowania
  • Udoskonalono skróty klawiaturowe
  • Poprawiono problemy z dźwiękiem
  • Od strony programistycznej przerzucono się na gtk-mac-integration i Cocoa API
  • Dodano debuggowanie i rejestrowanie obiektu w launcherze OS X

Nowości:

  • Dodano wsparcie dla scrobblingu z podłączonych urządzeń. Aktualnie wspierane są jedynie te z rozszerzeniem AppeDevice
  • Opcje zarządzania plikami, są teraz specyficzne dla każdego źródła

Reszta zmian:

  • LargeTrackInfoDisplay: dodano wyświetlanie utworu w podglądzie aktualnie odtwarzanego
  • Dodano wsparcie dla telefonu Samsung Galaxy Nexus
  • Uruchomiono ponownie profil dźwiękowy AAC
  • Dodano nazwę Banshee do tytułu okna
  • Pojawiło się wsparcie dla czytania listy utworów z wielu katalogów
  • Udoskonalono obsługę błędów i zmieniono na API 2.0 w scrobblingu
  • Last.fm usuwa błędne utwory z kolejki, jeżeli wystąpi błąd scrobblingu
  • W Mpris dodano opcje CanSetFullscreen i Fullscreen
  • Dodano VolumeButton, zamiast własnoręcznego widżetu głośności

  • Pingback: Archiwum Banshee 2.6()

  • o_O

    Copypasta dla niereformowalnych baranów:

    FAQ Mono http://www.mono-project.com/FAQ:_Licensing#Patent… jawnie kłamie na temat patentów.

    Microsoft, w swoim Community Promise, pozwala rzekomo używać ich patentów do implementacji ich standardów. Owszem, ale tylko tych, które są *niezbędne* do implementacji tych standardów:

    1) Mono narusza tym samym setki (bzdurnych, ale istniejących) patentów dotyczących optymalizacji i rozszerzeń, bez których jednak Mono nie nadawałoby się do użytku.

    2) Nie wszystko w .NET i C# jest standardem ECMA, a więc Obietnica tego nie obejmuje.

    Jednym słowem: Microsoft posiada patenty, które mogą posłużyć do pozwania Mono i zniszczenia tego projektu.

    Więcej: http://www.fsf.org/news/2009-07-mscp-mono

    Dlatego nie należy *uzależniać* programów i środowiska open-source od takie zaminowanej technologii:

    “Why free software shouldn’t depend on Mono or C#”: http://www.fsf.org/news/dont-depend-on-mono

    • o_O

      Warto także zauważyć, że Microsoft Community Promise mówi jedynie, że *Microsoft* nie pozwie nikogo za patenty konieczne do implementacji cstandardowego C#.
      Ale gdy Microsoft sprzeda patent, nabywca może już bez przeszkód atakować nim Mono i używające go projekty.
      Do realizacji tego przekrętu wystarczy microsoftowi jakaś kurewka typu SCO albo Nokia, która kupi kilka patentów i rozpocznie wojnę z otwartym oprogramowaniem opartym na Mono.

    • MikolajS

      Nie lubię Mono, ale przez działania Apple, to obecnie chyba jedyna platforma wielosystemowa. Ciekawe czemu Apple jej nie blokuje tak jak Javy?

    • o_O

      Bo Java napędza Androida, a Mono jest zagrożeniem dla całego Linuksa i otwartoźródłowego ekosystemu. Apple pewnie liczy na microsoft w tej sprawie.

  • Pingback: Linux Mint 15 Olivia Xfce - Linux mint, centos, ubuntu - OSWorld.pl - mały świat wielkich systemów!()

  • Pingback: Linux Mint 14 Xfce - Linux mint, centos, ubuntu - OSWorld.pl - mały świat wielkich systemów!()