Blender 2.58

Blender 2.58

    przez -
    0 280
    Blender
    Fundacja Blendera i społeczność programistów ogłosiła z dumą wydanie Blendera 2.58. Jest to druga aktualizacja do wydanej jakiś czas temu stabilnej wersji z serii 2.5 – aplikacji do modelowania i renderowania obrazów oraz animacji trójwymiarowych o niekonwencjonalnym interfejsie użytkownika. Umożliwia także tworzenie prezentacji interaktywnych (np. gier) na własnym silniku graficznym (istnieje osobny program pozwalający uruchamiać takie prezentacje). Nazwa kodowa tej wersji brzmi “Stable” z racji tego, iż nie tylko pozwoliła na ukończenie kilku funkcji, ale również posiada ponad 1000 naprawionych błędów, od czasu publikacji pierwszej wersji beta.

    Następnego 6 tygodni jest zaplanowane na kończenie pozostałych celów, jakie przyświecają tejże linii, oraz poprawy błędów. Zaowocuje to najpewniej wydaniem Blendera 2.59, który zamknie obecną serię i rozpoczną się pracę nad kolejnymi generacjami.

    Z nowości, jakie znajdziemy:

    • Pojawiły się nowe tryby dla tekstur: specular color, specular intensity, mirror color, mirror intensity, alpha (transparency), emission (glow)
    • Dodano nowy modyfikator Warp
    • Dodano możliwość zablokowania kamery
    • Dodano wsparcie obrazków dla pustych obiektów
    • Można używać tekstur HDR do przemieszczenia

    Pełna lista zmian znajduje się tutaj.