Blender 2.66

Blender 2.66

    przez -
    5 393
    Blender
    Blender Fundation ogłosiło wydanie Blender 2.66, która to aplikacja potrafi modelować, renderować obrazy i animacje trójwymiarowe. Posiada niekonwencjonalny interfejs użytkownika, a także umożliwia tworzenie prezentacji interaktywnych (np. gier) na własnym silniku graficznym. Najnowsza wersja przynosi nadzwyczajnie wiele nowości, wśród których jest m.in. od dawna wyczekiwany silnik dynamicznego generowania rzeźbionej siatki Dynamic Topology, który pozwala zapomnieć o czymś takim jak siatka podczas rzeźbienia (dotąd był dostępny tylko w nieoficjalnych buildach graphicall.org).

    Najważniejsze zmiany:

    • Cycles:
      • Hair rendering
      • Lepsze samplowanie lamp
      • Open Shading Language w standardzie
      • Podgląd materiału w edytorze materiałów
      • Wsparcie dla animowanych tekstur
      • Non-Progressive Integrator – możliwość ustawienia ilości sampli dla poszczególnych elementów renderowania
    • Interfejs i użyteczne:
      • Wsparcie dla dużych DPI ekranu, skalowanie DPI dla całego interfejsu
      • Przeźroczyste panele boczne (z animacjami pojawiania się i znikania)
      • “Profile pracy”, czyli wybór “sceny startowej”
      • Kopiuj-wklej w 3D View (zamiast samego dotychczasowego Duplicate), działąjący również między instancjami programu
      • “Matcap” – szybkie materiały ułatwiające modelowanie i rzeźbienie (lepiej odzwierciedlają kształt niż standardowy “Solid”, niezależnie od samego materiału obiektu)
      • Gradient w tle 3D View
      • Preset interakcji “Blender 2012 Experimental” z nowymi, bardziej intuicyjnymi dla użytkowników innych programów grafiki 3d skrótami
      • Liczne poprawki i usprawnienia interfejsu
    • Inne:
      • Usprawniony Bevel
      • Poprawki w obsługiwaniu kanału alpha
      • Modyfikator UV Warp, pozwalające na dynamiczne transformowanie UV
      • Modyfikator Mesh Cache służący do animowania samej siatki
      • Możliwość Bake’owania Ambient Occlusion z Multires
      • Dynamic Topology włączony w główną gałąź
      • SPH Solver – nowy mechanizm symulacji cieczy
      • Poprawki w Blender Game Engine, tj. prostsza obsługa joysticka, poprawa cieni, fizyka postaci
      • Liczne poprawki błędów

    • Rafł

      Cieszy rozwój tego programu. To już nie jest hobbystyczny program dla fanów opensource, to w pełni dojrzałe profesjonalne oprogramowanie, do tego multiplatformowe. Będzie coraz lepiej. Oto potęga OpenSource!

    • Rafał

      Cieszy rozwój tego programu. To już nie jest hobbystyczny program dla fanów opensource, to w pełni dojrzałe profesjonalne oprogramowanie, do tego multiplatformowe. Będzie coraz lepiej. Oto potęga OpenSource!

    • Pingback: Blender otrzymał 15 miejsc w Google Summer of Code 2013 | OSWorld.pl()