Blender 2.68 z ulepszonym modelowaniem i poprawioną wydajnością Cycles

Blender 2.68 z ulepszonym modelowaniem i poprawioną wydajnością Cycles

    przez -
    3 557
    Blender
    18 lipca światło dzienne ujrzał Blender 2.68. Dodano nowe funkcje usunięto wiele błędów i poprawiono wydajność. Wśród najważniejszych nowości znajduje się poprawa wydajności Cycles’a pod Windowsem, GPU Cyclesa może renderować włosy, poprawiono jakość renderowania dymu, a narzędzie do Track Motion zyskało nowe funkcje.

    Blender 2.68 - ekran startowy

    Zmiany, jakie zaszły:

    • Modelowanie
      • Bridge Tool został przepisany, potrafi łączyć krawędzie niemające takiej samej ilości wierzchołków, potrafi też interpolować kształt pośredni
      • Grid Fill – narzędzie przypominające Bridge Tool, jednak dedykowana wypełnianiu luk w siatce
      • Proportional Edit potrafi działać teraz w trybie symetrii względem osi X oraz zyskał tryb Proportional 2D który powoduje obrót całej siatki wokół promienia widoku
      • Snap to Symmetry – narzędzie do wykrywania wierzchołków potencjalnie symetrycznych względem X i wyrównujące je
      • Dissolve – narzędzie do usuwania wierzchołków bez tworzenia dziur w siatce (tworzy n-gona pomiędzy sąsiednimi wierzchołkami)
      • Vertex Connect – łączy 2 wierzchołki na siatce łącząc je najkrótszą ścieżką
    • Cycles
      • Poprawa generowania geometrii dająca wyraźny wzrost wydajności (do 30% na Windowsie, do 10% dla Linuksa i Maca, był problem w Windowsowej wersji z wydajnością)
      • CUDA – wsparcie dla NVidia Tesla K20, GTX Titan and GTX 780, wsparcie rysowania włosów, do 25% poprawy wydajnośći
      • Nowe Node’y: Wireframe (informacja o krawędziach siatki), Toon BSDF (materiał do kreskówek), Wavelength (konwersja długości fali na kolor)
      • Render Passes: dodano Mist Pass
      • Ray Visibility działa teraz dla każdego rodzaju światła
      • Open Shading Language – materiaływestin_sheen i westin_backscatter.
    • Fizyka
      • Stos modyfikatorów cząstek
      • Wsparcie dla Normal-Tangent, które pozwoli “przyczepić” cząsteczkę do emitera i jego ruchu
      • Jeszcze lepsza symulacja dymu
    • Motion Tracker
      • Prostsze skalowanie sceny
      • Refine Marker – wygodniejsze śledzenie punktów
      • Automatic Keyframe Selection – automatyczny wybór klatek do wstępnej rekonstrukcji
    • Użyteczność
      • Poprawki i ułatwienia interfejsu
      • Przebudowany panel Weight Paint
    • Bezpieczeństwo Pythona
      • Wyłączenie autowykonywania niezaakceptowanych skryptów pochodzących z obcych plików .blend
    • Dodatki
      • Texture Atlas – dodatek ułatwiający przygotowanie map oświetlenia dla całych scen
      • Edit Linker Library – szybka edycja zasobów użytych w danym pliku .blend

    Najnowszą wersję można pobrać z oficjalnej strony, strony automatycznego buildera lub ze strony z nieoficjalnymi buildami.