Blender 2.68 z ulepszonym modelowaniem i poprawioną wydajnością Cycles

Blender 2.68 z ulepszonym modelowaniem i poprawioną wydajnością Cycles

przez -
3 817
Blender

18 lipca światło dzienne ujrzał Blender 2.68. Dodano nowe funkcje usunięto wiele błędów i poprawiono wydajność. Wśród najważniejszych nowości znajduje się poprawa wydajności Cycles’a pod Windowsem, GPU Cyclesa może renderować włosy, poprawiono jakość renderowania dymu, a narzędzie do Track Motion zyskało nowe funkcje.

Blender 2.68 - ekran startowy

Zmiany, jakie zaszły:

  • Modelowanie
    • Bridge Tool został przepisany, potrafi łączyć krawędzie niemające takiej samej ilości wierzchołków, potrafi też interpolować kształt pośredni
    • Grid Fill – narzędzie przypominające Bridge Tool, jednak dedykowana wypełnianiu luk w siatce
    • Proportional Edit potrafi działać teraz w trybie symetrii względem osi X oraz zyskał tryb Proportional 2D który powoduje obrót całej siatki wokół promienia widoku
    • Snap to Symmetry – narzędzie do wykrywania wierzchołków potencjalnie symetrycznych względem X i wyrównujące je
    • Dissolve – narzędzie do usuwania wierzchołków bez tworzenia dziur w siatce (tworzy n-gona pomiędzy sąsiednimi wierzchołkami)
    • Vertex Connect – łączy 2 wierzchołki na siatce łącząc je najkrótszą ścieżką
  • Cycles
    • Poprawa generowania geometrii dająca wyraźny wzrost wydajności (do 30% na Windowsie, do 10% dla Linuksa i Maca, był problem w Windowsowej wersji z wydajnością)
    • CUDA – wsparcie dla NVidia Tesla K20, GTX Titan and GTX 780, wsparcie rysowania włosów, do 25% poprawy wydajnośći
    • Nowe Node’y: Wireframe (informacja o krawędziach siatki), Toon BSDF (materiał do kreskówek), Wavelength (konwersja długości fali na kolor)
    • Render Passes: dodano Mist Pass
    • Ray Visibility działa teraz dla każdego rodzaju światła
    • Open Shading Language – materiaływestin_sheen i westin_backscatter.
  • Fizyka
    • Stos modyfikatorów cząstek
    • Wsparcie dla Normal-Tangent, które pozwoli “przyczepić” cząsteczkę do emitera i jego ruchu
    • Jeszcze lepsza symulacja dymu
  • Motion Tracker
    • Prostsze skalowanie sceny
    • Refine Marker – wygodniejsze śledzenie punktów
    • Automatic Keyframe Selection – automatyczny wybór klatek do wstępnej rekonstrukcji
  • Użyteczność
    • Poprawki i ułatwienia interfejsu
    • Przebudowany panel Weight Paint
  • Bezpieczeństwo Pythona
    • Wyłączenie autowykonywania niezaakceptowanych skryptów pochodzących z obcych plików .blend
  • Dodatki
    • Texture Atlas – dodatek ułatwiający przygotowanie map oświetlenia dla całych scen
    • Edit Linker Library – szybka edycja zasobów użytych w danym pliku .blend

Najnowszą wersję można pobrać z oficjalnej strony, strony automatycznego buildera lub ze strony z nieoficjalnymi buildami.

Podobne artykuły