Blender 2.76 z poprawioną obsługę kart graficznych AMD i wstępną implementacją OpenSubdiv

Blender 2.76 z poprawioną obsługę kart graficznych AMD i wstępną implementacją OpenSubdiv

    przez -
    2 1086
    Blender
    Blender Foundation ogłosiła wydanie Blender 2.76, jednej z najlepszych aplikacji graficznych do trójwymiarowego modelowania. Pojawiło się wstępne wsparcie dla technologii studia Pixar – OpenSubdiv. Wykorzystuje ona zestaw wolnych bibliotek, które implementują tzw. subdivision surface, czyli podział powierzchni na siatkę, składającą się z wielu małych wielokątów. Pozwala to na wykorzystanie ogromnej mocy procesorów i kart graficznych, a według testów zwiększa szybkość animacji ponad 200-krotnie. Warto wspomnieć o obsłudze teselacji i wyostrzaniu krawędzi.

    Zwiększono także wydajność we view-portach, a także podczas przeglądania dużych plików w menedżerze. Dodano obsługę nawigacji przy pomocy klawiszy strzałek. Pojawiły się transformacje siatki UV względem indywidualnych środków oraz opcja malowania tekstur bezszwowych, czyli tzw tile texture.

    Wiele osób doceni również poprawiono obsługę kart graficznych AMD Radeon i FirePro, nad którą to funkcją pracowano od dłuższego czasu. Szczególny nacisk położono na renderowanie w silniku Cycles, a także stabilne działanie pod Windowsem, Linuksem i OS X El Capitan.

    Warto zapoznać się z filmami na oficjalnej stronie Blendera.

    • Blenderowiec

      Wersja 3.0 powinna juz konkurowac z 3d studio maksem :-)

      • dzikus

        Pewnie w 2018… Linia 2.8 ma być wydana gdzieś w przyszłym roku.