Blender, jako narzędzie do tworzenia ikon dla GNOME

Blender, jako narzędzie do tworzenia ikon dla GNOME

przez -
19 1291
Blender

Alexandre Prokoudine z serwisu Libre Graphics World przeprowadził wywiad z twórcą ikon dla środowiska graficznego GNOME – Jakubem Steinerem. Okazuje się, że część grafików do tej pory używających Inkscape i GIMPa zaczęła się przenosić na Blendera. Powodów takiego stanu jest kilka, jednakże zacznijmy od najważniejszego – responsywność i wydajność. Otóż najgorzej w zestawieniu z Blenderem wypadł Inkscape, który bardzo kiepsko generuje podgląd gotowych projektów. Jest powolny i ociężały, trzeba robić różne sztuczki przy niskich rozdzielczościach, a dodatkowo są problemy z nakładaniem tekstur.

Z GIMPem natomiast problem wynikał w kwestii robienia wielu rozmiarów bitmap dla jednej ikonki, korzystając z podstawy. Warto nadmienić, że trzeba stworzyć ikony w wysokiej rozdzielczości, miniaturki, z wrażeniem głębi oraz przezroczystością.

Jakub Steiner, jako wieloletni użytkownik Blendera, postanowił spróbować z Blenderem, już podczas projektowania aplikacji GNOME Boxes, która to jest wbudowaną wirtualną maszyną w środowisko graficzne. Okazało się, że Blender spełnia wszystkie pokładane w nim nadzieje, zarówno z wysoką i niską rozdzielczością, szczegółowością, głębią oraz wydajnością. Dodatkowo możemy bez problemu zastosować oświetlenie zbliżone do realistycznego, co jeszcze bardziej urealnia ikonkę.

Blender, jako narzędzie do tworzenia ikon dla GNOME - GNOME Boxes

Czy oznacza to, że GIMP i Inkscape pójdą odstawkę? Jakub Steiner twierdzi, że jeżeli ich twórcy nie podejdą do tematu bardziej profesjonalnie i biznesowo, to oba programy nadal będą w takiej niszy, w jakiej są obecnie.