Clutter 1.12

Clutter 1.12

    przez -
    4 294
    Open Source
    Emmanuele Bassito ogłosił wydanie Clutter 1.12, biblioteki graficznej napisanej w języku programowania C, która służy, do renderowania szybkich animacji w interfejsie użytkownika. Clutter używa OpenGL lub OpenGL ES dla urządzeń mobilnych, dzięki czemu wyświetlane za jego pomocą animacje, są bardzo dobrej jakości. Biblioteka ta manipuluje obiektami w przestrzeni 3D a następnie efekt tych operacji wyświetla na tzw. scenie 2D. Clutter obsługuje również biblioteki: GLX, EGL, WGL, SDL, Cocoa. Biblioteka używa systemu obiektowego GObject.

    Zmiany, jakie zaszły:

    • Dodano ClutterScrollActor
    • Dodano ClutterTransitionGroup i ClutterKeyframeTransition
    • Dodano nowe przejścia API do ClutterActor
    • Dodano rozpoznawanie gestykulacji multitouch
    • Udoskonalono interfejs zarządzania
    • Zamiany:
      • ClutterCairoTexture zastąpione przez ClutterCanvas
      • ClutterTexture zastąpione przez ClutterImage
      • ClutterMedia zastąpione przez clutter-gst API
      • ClutterAnimation, ClutterAnimator, ClutterState zastąpione przez ukryte i jawne actor animation API
      • API animacji ClutterLayoutManager zastąpione przez domyślny przydział ukrytego, animowanego ClutterActor:allocation
      • Sygnały pick i paint w ClutterActor zostały porzucone

    Podobne artykuły