Clutter 1.16.2

Clutter 1.16.2

    przez -
    0 228
    Open Source
    Ogłoszono wydanie biblioteki graficznej Clutter 1.16.2, napisanej w języku programowania C, która służy, do renderowania szybkich animacji w interfejsie użytkownika. Clutter używa OpenGL lub OpenGL ES dla urządzeń mobilnych, dzięki czemu wyświetlane za jego pomocą animacje, są bardzo dobrej jakości. Biblioteka ta manipuluje obiektami w przestrzeni 3D a następnie efekt tych operacji wyświetla na tzw. scenie 2D. Clutter obsługuje również biblioteki: GLX, EGL, WGL, SDL, Cocoa. Biblioteka używa systemu obiektowego GObject.

    Udoskonalono backend dla Waylanda, jak wsparcie dla widoczności kursora oraz backend dla X11 w postaci obsługi koordynatów urządzenia. Dzięki temu usunięto zależność od rozszerzenia XFixes do wyświetlania lub chowania kursora.

    Podczas rysowania z użyciem ClutterImage, jest odpowiednio robione obramowanie. ClutterDragAction potrafi teraz łączyć zdarzenia dotyku i wskaźnika. Funkcja _get_source_device() została opisana w dokumentacji ClutterEvent. Naprawiono regresję clutter_box_layout_allocate. Opcja offscreen-redirectjest instalowana poprawnie. Naprawiono ostrzeżenie DragAction, które pojawia się podczas ustawiania wartości na zero.

    Zaktualizowano dokumentację oraz tłuymaczenia.

    Podobne artykuły