Clutter 1.18 z nowym API i automatycznym skalowanie okien ekranach HiDPI

Clutter 1.18 z nowym API i automatycznym skalowanie okien ekranach HiDPI

    przez -
    1 238
    Open Source
    Ogłoszono wydanie biblioteki graficznej Clutter 1.18, napisanej w języku programowania C, która służy, do renderowania szybkich animacji w interfejsie użytkownika. Clutter używa OpenGL lub OpenGL ES dla urządzeń mobilnych, dzięki czemu wyświetlane za jego pomocą animacje, są bardzo dobrej jakości. Biblioteka ta manipuluje obiektami w przestrzeni 3D a następnie efekt tych operacji wyświetla na tzw. scenie 2D. Clutter obsługuje również biblioteki: GLX, EGL, WGL, SDL, Cocoa. Biblioteka używa systemu obiektowego GObject.

    Zmiany, jakie zaszły:

    • Dodano nowe API, aby móc pisać kompozytory Waylanda. Udoskonalono evdev input back-end i EGL windowing back-end, aby zwiększyć obsługę Waylanda. Zintegrowano logind oraz wsparcie dla bezpośredniej komunikacji ze sterownikami KMS/DRM
    • Dodano automatyczne skalowanie okna przy wysokich rozdzielczościach ekranów (HiDPI)
    • Udoskonalono obsługę gestów
    • Udoskonalono wsparcie dla języka RTL
    • Naprawiono sporo błędów

    Podobne artykuły

    Open Source

    przez -
    0 228
    Open Source

    przez -
    4 294
    Open Source

    przez -
    1 365