Clutter 1.18 z nowym API i automatycznym skalowanie okien ekranach HiDPI

Clutter 1.18 z nowym API i automatycznym skalowanie okien ekranach HiDPI

przez -
1 359
Open Source

Ogłoszono wydanie biblioteki graficznej Clutter 1.18, napisanej w języku programowania C, która służy, do renderowania szybkich animacji w interfejsie użytkownika. Clutter używa OpenGL lub OpenGL ES dla urządzeń mobilnych, dzięki czemu wyświetlane za jego pomocą animacje, są bardzo dobrej jakości. Biblioteka ta manipuluje obiektami w przestrzeni 3D a następnie efekt tych operacji wyświetla na tzw. scenie 2D. Clutter obsługuje również biblioteki: GLX, EGL, WGL, SDL, Cocoa. Biblioteka używa systemu obiektowego GObject.

Zmiany, jakie zaszły:

  • Dodano nowe API, aby móc pisać kompozytory Waylanda. Udoskonalono evdev input back-end i EGL windowing back-end, aby zwiększyć obsługę Waylanda. Zintegrowano logind oraz wsparcie dla bezpośredniej komunikacji ze sterownikami KMS/DRM
  • Dodano automatyczne skalowanie okna przy wysokich rozdzielczościach ekranów (HiDPI)
  • Udoskonalono obsługę gestów
  • Udoskonalono wsparcie dla języka RTL
  • Naprawiono sporo błędów