Crytek dodał obsługę Linuksa w silniku CryENGINE

Crytek dodał obsługę Linuksa w silniku CryENGINE

przez -
20 558
Crytek
Niezależne studio gier Crytek ogłosiło, że na konferencji Game Developers Conference 2014 zostanie pokazane publicznie demo z nowego silnika CryENGINE, działającego na systemie Linux. Jest to bardzo dobra wiadomość dla graczy i deweloperów, ponieważ będzie to kolejny silnik dostępny na wiele dystrybucji. Przypomnijmy, że na początku lipca tamtego roku Crytek szukał deweloperów Linuksa.

  • Roomcays

    “Efekt Steama”? ;)

    • TheBlackMan_dq

      Rozpędzająca się lawina parowa.

    • Magnum44pl

      Na pewno napędzi to rozwój Linuxa, a może nawet poprawi jakość gier pod Windowsem (np. Microsoft w końcu ulepszy swojego zasobochłonnego DirectX’a)?

    • eMcE

      Oby, oby! :D

    • Ollbi

      To Mantle od AMD przyspieszy rozwój DX. Już MS zapowiedział pokazanie DX 12 w jakiś targach w 2 kwartale :D

    • pijaczek

      Nie tyle Mantle (bo to tylko średnia kopia API z Xbox One/PS4 i żadna nowość dla MS), a użytkownicy którzy przestali wychwalać dx, a zobaczyli, że jest on kiepski i teraz bardziej oczekuje się na gry “nie DX” niż DX. Jednak raczej będzie to mała aktualizacja jedynie aby uspokoić tłum (bo wyszła nowa wersja, więc pewnie już poprawili) i niskopoziomowego API jak Mantle, OpenGL (który na PC ma większe możliwości optymalizacji niż Mantle) czy Xbox One API, libGCN/libGNM (PS3/PS4)

      Nie w 2gim kwartale, a w pierwszym, a jeśli chodzi o ścisłość to mówisz o GDC i prezentacji DirectX: Evolving Microsoft’s Graphics Platform która ma się odbyć za tydzień.

  • Pingback: Deep Silver przejmuje prawa do Homefront: The Revolution | OSWorld.pl()

  • Pingback: Podsumowanie roku 2014 w Open Source()