Darksiders na Linuksa potwierdzone. Natywny port wkrótce.

Darksiders na Linuksa potwierdzone. Natywny port wkrótce.

przez -
8 429
DarkSiders
Jeden z pracowników Nordic Games podzielił się dziś za pośrednictwem serwisu Twitter zrzutem ekranu przedstawiającym Darksiders uruchomioną na Linuksie. Potwierdzono również, że linuksowa wersja Darksiders jest w pełni natywna i nie wykorzystuje żadnych rozwiązań pokrewnych Wine. Darksiders to jedna z lepszych gier akcji na przestrzeni ostatnich kilku lat. Choć została wydana cztery lata temu, a na rynku dostępna jest już druga część, oprawa audiowizualna nadal robi spore wrażenie. Unikalny styl to zasługa między innymi słynnego Joe Madureira – autora komiksów z legendarnym X-men’em i mniej znanych Ultimates czy Battle Chasers.

Historia odwołuje się do opisanej w Biblii wizji końca świata. Wcielamy się w Wojnę, jednego z czterech jeźdzców zapowiedzianych przez św. Jana. Przybywamy on na Ziemię w zamiarem jej zniszczenia, jednak zostaje on zdradzony i traci swoje niezwykłe moce. Na dodatek w bliżej nieznanych okolicznościach staje się celem ataku zarówno ze strony nieba, jak i piekła. Oszukany wyrusza w podróż, by odnaleźć swoje zagubione umiejętności.

Choć akcja ma miejsce w dalekiej przyszłości, nasz bohater używa do walki klasycznego arsenału – miecza i olbrzymiej kosy. Oprócz nich może również wykorzystać elementy otoczenia, np. rzucając w przeciwników samochodami czy innymi cięższymi przedmiotami. Dość prymitywne bronie, liczne hordy przeciwników i dynamiczna rozgrywka sprawiają, że Darksiders jest niezłym hack’n’slashem, aczkolwiek z biegiem czasu gra nabiera również cech charakterystycznych dla cRPG. Wraz z postępem w grze otrzymujemy dostęp do nadludzkich zdolności i zabawa zaczyna się jeszcze bardziej rozkręcać.

Darksiders Linux1

Nasz udział w grze nie ogranicza się jednak tylko do siekania przypadkowych przeciwników. Twórcy przygotowali również parę zadań, przy których trzeba ruszyć głową. Nie można zapomnieć, że świat zawarty w Darksiders jest w pełni otwarty i nic nie stanowi na przeszkodzie, aby powrócić do wcześniej odwiedzonych lokacji. Z kolei miejsca w jakich przyjdzie nam walczyć, są dość zróżnicowane.

Jedyne nad czym można ubolewać to bardzo ograniczone możliwości zmiany ustawień grafiki, co zostało poprawione w Darksiders 2. Póki co, deweloperzy zwiastują wydanie tylko pierwszej części, jednakże przy gotowym silniku przeniesienie drugiej powinno być tylko formalnością. Nie zdradzono dokładnej daty premiery, a więc radzę zerkać do biblioteki Steam na bieżąco.

  • Damian

    Wow! No tego bym się nie spodziewał. Pamiętam jak znajomy grał w to na x360 a mnie się mażyło żeby wyszło na PC. Fajny tytół i miła niespodzianka.

    • 4thhorseman

      Popracuj trochę ze słownikiem kolego. Chyba za dużo czasu spędzasz przy grach.

    • NA

      Przecież obie części Darksiders były na PC od początku, teraz jest tylko port na Linuksa.

    • marcinsud

      Może miał za słabego kompa?

  • Pingback: Darksiders 2 zapowiedziane na Linuksa | OSWorld.pl()