DMA Buffer kolejnym problemem w rozwoju nVidia Optimus

Deweloper Robert Morell z nVidia, zaproponował usunięcie znaku GPL z interfejsu DMA buffer. Direct Memory Access buffer odpowiada za wykorzystanie wspólnej przestrzeni adresowej pamięci przez wiele sterowników. Zaletą takiego rozwiązania jest brak konieczności kopiowania informacji, pomiędzy nimi, oraz zmniejszenie zużycia procesora graficznego. Technologia DMA – Direct Memory Access, natomiast została zaprojektowana, aby zewnętrzne urządzenia mogły kopiować dane wejścia / wyjścia bezpośrednio z / do głównej pamięci, bez konieczności użycia procesora systemowego, co eliminuje kosztowne obliczenia.
DMA buffer można wykorzystać m.in. przy przełączaniu się kart graficznych w komputerach. Architektura nVidia Optimus, mogłaby z tego bufora bez problemu skorzystać, jednakże ograniczeniem jest licencja GPL.
Zaproponowano zatem, aby funkcja EXPORT_SYMBOL_GPL
została zmieniona na EXPORT_SYMBOL
, co pozwoliłoby na jej włączenie do własnościowych sterowników. Do dyskusji włączyli się deweloperzy: Alan Cox i Mauro Carvalho Chehab, którym owy pomysł się nie spodobał. Dave Airlie natomiast stwierdził, że może samodzielnie zaimplementować podobne funkcje we własnościowych sterownikach i nie ma nic przeciwko takiemu krokowi.
Prócz kart graficznych, nVidia zapowiedziała wykorzystanie linuksowego rozwiązania w procesorach Tegra.
[…] zapowiedziała wykorzystanie linuksowego rozwiązania w procesorach Tegra. Source Article from http://osworld.pl/dma-buffer-kolejnym-problemem-w-rozwoju-nvidia-optimus/DMA Buffer kolejnym problemem w rozwoju nVidia […]
[…] pojawią się odpowiednie technologie: X.Org Server 1.13 z obsługą PRIME DRI2 offloading oraz DMA Buffer zmieni swoją licencję. W tym drugim przypadku nie udało się to do końca, przez co nVidia była zmuszona napisać […]