EGL 1.5 z obsługą EGLImage i 64 bitowych platform

EGL 1.5 z obsługą EGLImage i 64 bitowych platform

    przez -
    2 358
    EGL
    Khronos Group ogłosiło wydanie EGL 1.5, interfejsu pośredniczącego między API renderującymi Khronosa, takimi jak OpenGL ES lub OpenVG oraz systemem grafiki. Obsługuje zarządzanie kontekstem grafiki, powiązania powierzchni/bufora oraz synchronizację renderowania, a także umożliwia przyspieszane sprzętowo renderowanie mieszanego trybu 2D i 3D wysokiej wydajności. EGL jest wykorzystywane przez Waylanda i Mira, a także może być użyte w przypadku X.Org Servera.

    Najważniejsze zmiany:

    • Dodano obsługę obiektów EGLImage, jako głównej funkcjonalności
    • Dodano obsługę robustness, w miejsce restrictions
    • Dodano wsparcie dla 64 bitowych platform
    • Dodano nowe rozszerzenia EGL Platform
    • Rozszerzono współpracę z OpenCL
    • Dodano EGL fence sync object, jako główną funkcjonalność
    • Dodano obsługę renderowania przestrzeni barw sRGB z OpenGL ES