Emulator Dolpin 5.0 z obsługą OpenGL 3 i wymogiem 64 bitowych procesorów

Emulator Dolpin 5.0 z obsługą OpenGL 3 i wymogiem 64 bitowych procesorów

przez -
0 722
Gry, sprzęt
Ogłoszono wydanie emulator Dolpin 5.0, emulatora konsol GameCube i Wii. Program posiada kompatybilność z większością tytułów na obie platformy, a pierwsza wersja pojawiła się w 2003 roku. 5 lat później projekt został wypuszczony na licencji GPLv2. W najnowszej wersji pojawił się odświeżony kompilator, wymagający wsparcia dla OpenGL 3.x lub Direct3D 10 (pod Windows). Dodano również eksperymentalny backend Direct3D 12, ale niestety nadal brakuje obsługi interfejsu Vulkan. Tym samym część starszych kart graficznych nie będzie już w ogóle obsługiwana. Porzucono wsparcie dla 32 bitowych procesorów i zostawiono jedynie te z 64 bitowymi rozszerzeniami.

Zwiększono szybkość emulacji procesora, dodano stereoskopowe wyjście 3D, przepisano cały kod dźwięku, dodano obsługę zFreeze, rozszerzono natywne wsparcie dla kontrolerów, dodano emulacją wyjścia wideo i wiele więcej.