Open Source
eos – otwartoźródłowy projekt, którego zadaniem jest ponowna implementacja silnika gry BioWare i zrobienie go przenośnym. Na początek autor zaczął pracę nad silnikiem Aurora od gry Neverwinter Nights. Aktualnie autor posiada framework “Engine”, globalny podsystem konfiguracji, konsolę debugowania z możliwością wpisywania komend, działające klasy do obsługi formatu plików BioWare, w tym obrazków, archiwów, formaty GFF. Prócz tego menedżer zasobów, podstawowy menedżer klas dla grafiki 3D i dźwięku, działające filmy w grze (dekoder oparty o projekt FFmpeg), demuxer XMV.

Brakuje nadal podsystemu animacji, pozycjonowanego dźwięku 3D i WMV p-frames.

Specjalnie dla gry Neverwitner Nights autor przygotował działające częściowo menu, ładowanie modułów i lokacji, wsparcie poruszania się, interaktywne drzwi i wykonywanie skryptów. Nadal brakuje oświetlenia, większości skryptów, uruchamiania skryptów, chodzenia, walki, inwentarza i dziennika.

Trwają również prace nad Knights of the Old Republic I i II, Jack Empire, Neverwinter Nights 2, The Witcher, Dragon Age: Origins, Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood, i Dragon Age 2.

  • Szczerze, ten ostatni film z SW KOTOR to troszkę kiepskawo wygląda w porównaniu do oryginału :)

  • Druedain

    Ja czekam na stabilną wersję silnika GEM :)

  • tomimaki

    O, Taris przed "przebudową" i NPC trochę nieruchawi. :p

    Jack Empire? Czy może chodzi o Jade Empire?