Everspace – kosmiczna strzelanka będzie przeniesiona na Linuksa

Everspace – kosmiczna strzelanka będzie przeniesiona na Linuksa

przez -
0 1080
Everspace
ROCKFISH Games zapowiedziało, że wyda grę Everspace na systemy Linux i OS X. Informacja taka pojawiła się na oficjalnym koncie na Twitterze. Everspace to strzelanka kosmiczna, która duży nacisk kładzie na wątek fabularny, aczkolwiek bardzo dobrze przygotowano tryb walki oraz przeżycia w niej. Co ciekawsze, świat gry jest typu rogue z trwałym postępem. Sama fabuła będzie raczej nielinearna, a gracz będzie miał do dyspozycji szereg ulepszeń.Założyciele studia Rockfish, wcześniej byli zatrudnieni w studiu Fishlabs, gdzie opracowali przeznaczoną głównie na rynek mobilny serię kosmicznych strzelanek Galaxy on Fire.

Aby przeżyć, trzeba będzie na bieżąco dostosowywać do panujących okoliczności:

  • Używać różnych taktyk w kontakcie z wrogiem – ukryć statek i niepostrzeżenie przemknąć obok wroga czy zaatakować pełnym ogniem?
  • Gromadzić zasoby na potrzeby poważnych napraw na lokalnym pasie asteroid, czy zapolować na cenne zasoby dobrze strzeżonych handlarzy?
  • Zbadać tajemniczą mgławicę, widoczną w oddali, narażając się na ewentualne konsekwencje tego czynu, czy też skierować się bezpośrednio na stację kosmiczną w celu zatankowania paliwa?
  • Badać kosmiczne anomalie i ciała niebieskie (tunele czasoprzestrzenne, komety, opuszczone wraki statków kosmicznych), czy dać sobie spokój i przeskoczyć do kolejnego?

Everspace

ROCKFISH Games zaprojektowało ciekawy system ginięcia i odrodzenia. Za każdym razem, gdy gracz zginie będzie mógł polepszać warunki startu w kolejnych podejściach: każdorazowo zwiększać skuteczność osłon, instalować lepsze silniki, poprawiać jakość czujników, unowocześniać broń i montować pancerze – to tylko kilka opcji z możliwych. Większość efektów unowocześnienia będzie widoczna od razu, niektóre z nich będą miały ogromy wpływ na wygląd, np. unowocześnienie skrzydeł całkowicie zmieniające wygląd statku.

Everspace

Dopracowano także elementy sterowania, które są przede wszystkim intuicyjne i zoptymalizowane dla myszy oraz klawiatury. Deweloperzy uważają, że mają jeden z systemów sterowania od czasu Freelancera. W późniejszym okresie planowane jest dodanie dżojstika i gamepada.

Na koniec warto wspomnieć o możliwości gry w pierwszej i trzeciej osobie, a także obsłudze wirtualne rzeczywistości.