GTK+ 3.14 ze stylem Adwaita i obsługą Waylanda 1.6

GTK+ 3.14 ze stylem Adwaita i obsługą Waylanda 1.6

    przez -
    15 466
    Open Source
    Matthias Clasen ogłosił wydanie GTK+ 3.14, biblioteki służącej do tworzenia interfejsu graficznego dla programów komputerowych. GTK+ oferuje możliwości programowania obiektowego, posiada bardzo dużą integrację ze środowiskiem GNOME. Do rysowania interfejsów używana jest biblioteka Cairo oraz CSS. Dodano obsługę Waylanda 1.6, wraz ze wsparciem dla dotyku, przeciągnij i upuść, a także klasycznym trybem GNOME.

    • Adwaita została domyślnym motywem GTK+ na wszystkich platformach sprzętowych
    • Dodano obslugę ikon w CSS
    • Dodano wsparcie multitouch, w tym framework gestów
    • Dodano interaktywne debuggowanie
    • Pojawiło się narzędzie do przeglądania ikon
    • W GtkListBox dodano obsługę zaznaczania wielu wpisów
    • Udoskonalono integrację menu w OS X dla GtkApplication

    Podobne artykuły

    Open Source

    przez -
    2 363
    • o_O

      GTK- 3.14

    • o_O

      >GTK+ oferuje możliwości programowania obiektowego
      Nie. GTK- oferuje hacki na język C pozwalając na używanie struktur danych jako obiektów poprzez funkcje, które tylko dzięki wierze programisty można z tymi strukturami powiązać.
      Programowanie obiektowe wymusza kilka rzeczy, które w C i GTK- zwyczajnie nie istnieją, jak hermetyzacja klas obiektów, dziedziczenie właściwości i metod, czy też polimorfizm.
      GTK- to techniczny bubel, który sam przyznaje, że do reprezentacji abstrakcji interfejsu użytkownika konieczne są klasy i obiekty, a więc C++, ale mimo to usilnie pozostaje przy C.

      • icywind

        To na pewno przez lewactwo!

      • o_O

        Na pewno nie pomogło. Tego jestem pewien.

      • o-o

        A co, jeśli programista jest leworęczny? Czy to już kwalifikuje się jako lewactwo czy jeszcze są jakieś szanse? Np. wyprostowanie ideologii poprzez zmuszanie do pisania tylko prawą ręką?

      • o_O

        Mam nadzieję, że nie masz dzieci i ich nie planujesz, bo to zbrodnia przeciwko ludzkości przekazać takie geny… Ręce opadają.

      • leszek

        Niech zgadne, programujesz w C++ albo Javie? Programowanie obiektowe nie wymusza ani dziedziczenia ani poliformizmu. W zasadzie wymaga jedynie by program skladal sie z wielu komunikujacych sie ze soba obiektow. Reszta to kwestia implementacji i wygody.

        Hermetyzacja – jak najbardziej. Szkoda tylko, ze prawie zaden framework “obiektowy” jej nie stosuje. Wiekszosc pozwala grzebac w cudzych obiektach metodami “set…”, “do…”, co sprowadza je do zwyklych struktur danych.

      • asd

        Niektórzy myślą, że programowanie obiektowe to lekarstwo na każdy przypadek, a prawda jest taka że to często strzał w stopę. Ja tam się zgadzam z twórcą Box2D, że to wystawienia interfejsu frameworka język strukturalny jest lepszy.

      • mikolajs

        Przecież GTK ma wrapery dla C++ i Vala, czyli jak najbardziej wspiera programowanie obiektowe. GObject faktycznie pseudo obiektowość.

      • o_O

        Wrapery GTK- to dopiero są gnioty. Piszą w C, dodają hacki aby upodobnić to do C++, pakują w jeden bzdurny GObject, a potem hackują dalej, żeby jakoś sensownie ten bubel wstawić w C++ czy, co gorsza, innych znacznie mniej kompatybilnych językach obiektowych.
        GTK- to bubel, ale jego wrapery to po prostu antywzorzec programowania.

      • Roman

        A co myślisz o SDL?

      • Roman

        Zacznijmy od tego, że programowanie obiektowe to bulszit. Jest wiele osób, które je nadużywa. A ci którzy myślą, że robią to dobrze, robią to jeszcze gorzej.