GTK+ 3.14 ze stylem Adwaita i obsługą Waylanda 1.6

GTK+ 3.14 ze stylem Adwaita i obsługą Waylanda 1.6

przez -
15 670
Open Source

Matthias Clasen ogłosił wydanie GTK+ 3.14, biblioteki służącej do tworzenia interfejsu graficznego dla programów komputerowych. GTK+ oferuje możliwości programowania obiektowego, posiada bardzo dużą integrację ze środowiskiem GNOME. Do rysowania interfejsów używana jest biblioteka Cairo oraz CSS. Dodano obsługę Waylanda 1.6, wraz ze wsparciem dla dotyku, przeciągnij i upuść, a także klasycznym trybem GNOME.

  • Adwaita została domyślnym motywem GTK+ na wszystkich platformach sprzętowych
  • Dodano obslugę ikon w CSS
  • Dodano wsparcie multitouch, w tym framework gestów
  • Dodano interaktywne debuggowanie
  • Pojawiło się narzędzie do przeglądania ikon
  • W GtkListBox dodano obsługę zaznaczania wielu wpisów
  • Udoskonalono integrację menu w OS X dla GtkApplication

  • o_O

    GTK- 3.14

  • o_O

    >GTK+ oferuje możliwości programowania obiektowego
    Nie. GTK- oferuje hacki na język C pozwalając na używanie struktur danych jako obiektów poprzez funkcje, które tylko dzięki wierze programisty można z tymi strukturami powiązać.
    Programowanie obiektowe wymusza kilka rzeczy, które w C i GTK- zwyczajnie nie istnieją, jak hermetyzacja klas obiektów, dziedziczenie właściwości i metod, czy też polimorfizm.
    GTK- to techniczny bubel, który sam przyznaje, że do reprezentacji abstrakcji interfejsu użytkownika konieczne są klasy i obiekty, a więc C++, ale mimo to usilnie pozostaje przy C.

    • icywind

      To na pewno przez lewactwo!

    • o_O

      Na pewno nie pomogło. Tego jestem pewien.

    • o-o

      A co, jeśli programista jest leworęczny? Czy to już kwalifikuje się jako lewactwo czy jeszcze są jakieś szanse? Np. wyprostowanie ideologii poprzez zmuszanie do pisania tylko prawą ręką?

    • o_O

      Mam nadzieję, że nie masz dzieci i ich nie planujesz, bo to zbrodnia przeciwko ludzkości przekazać takie geny… Ręce opadają.

    • leszek

      Niech zgadne, programujesz w C++ albo Javie? Programowanie obiektowe nie wymusza ani dziedziczenia ani poliformizmu. W zasadzie wymaga jedynie by program skladal sie z wielu komunikujacych sie ze soba obiektow. Reszta to kwestia implementacji i wygody.

      Hermetyzacja – jak najbardziej. Szkoda tylko, ze prawie zaden framework “obiektowy” jej nie stosuje. Wiekszosc pozwala grzebac w cudzych obiektach metodami “set…”, “do…”, co sprowadza je do zwyklych struktur danych.

    • asd

      Niektórzy myślą, że programowanie obiektowe to lekarstwo na każdy przypadek, a prawda jest taka że to często strzał w stopę. Ja tam się zgadzam z twórcą Box2D, że to wystawienia interfejsu frameworka język strukturalny jest lepszy.

    • mikolajs

      Przecież GTK ma wrapery dla C++ i Vala, czyli jak najbardziej wspiera programowanie obiektowe. GObject faktycznie pseudo obiektowość.

    • o_O

      Wrapery GTK- to dopiero są gnioty. Piszą w C, dodają hacki aby upodobnić to do C++, pakują w jeden bzdurny GObject, a potem hackują dalej, żeby jakoś sensownie ten bubel wstawić w C++ czy, co gorsza, innych znacznie mniej kompatybilnych językach obiektowych.
      GTK- to bubel, ale jego wrapery to po prostu antywzorzec programowania.

    • Roman

      A co myślisz o SDL?

    • Roman

      Zacznijmy od tego, że programowanie obiektowe to bulszit. Jest wiele osób, które je nadużywa. A ci którzy myślą, że robią to dobrze, robią to jeszcze gorzej.