Hotwire – orientowany obiektowo hypershell

Hotwire – orientowany obiektowo hypershell

    przez -
    2 220
    Konsola program
    Przeglądając dzisiaj Internet i szukając czegoś nowego, natknąłem się na ciekawą aplikację. Mianowicie Hotwire. Jest to orientowany obiektowo hypershell, napisany w Pythonie i GTK+. Inaczej mówiąc graficzna nakładka konsolowa w stylu terminala Basha czy Power-Shell w Windows

    Celem projektu jest stworzenie uniwersalnego graficznego środowiska pracy, które będzie lepsze od Windowsowego PowerShell, Uniksowego Shella, czy Linuksowego Basha oraz będzie dostępne na każdą platformę systemową. Posiada wiele zalet m.ni:

    • wyświetla w osobnych zakładkach efekt działania poleceń potokowych
    • łatwe przeglądanie i znajdowanie użytecznych komend w historii poleceń dzięki tzw. fanatycznemu zapamiętywaniu poleceń
    • zintegrowanie z systemem, np. użycie polecenia rm usuwa dany plik do kosza systemowego
    • zintegrowanie z systemowym OpenSSH
    • łatwiejsze programowanie w takich językach, jak Ruby czy Python, i jeżeli to możliwe pisanie skryptów shella
    • łatwe zoptymalizowanie pod konkretny tryb pracy, np. pisanie tekstów w word processor
    • automatyczne uzupełnianie poleceń podczas pisania
    • pasek postępu dla niektórych aplikacji plikowych

    Więcej na hotwire-shell.org.

    • Michał Olber

      Trza to będzie też wypróbować, zaraz obok Pash, kolejna warta uwagi aplikacja. Jestem tylko ciekawy, jak mocne jest to zintegrowanie z systemem.

    • vash

      mym skromnym zdaniem powerShell w wiendows jest nader konsolowy… więc nie wiem o co chodzi z tym że graficzna nakładka… I wątpię by to mogło się nazywać power shell bo nijak nie odpowiada temu co wymyślił M$. Z drugiej strony ciekawą rzeczą jest fakt że M$ czegoś nie zabronił (chodzi o prawa do nazwy) To linuksiarze prędko to przejęli i za pare miesięcy będzie tak że to stajnia linuksiarzy to wymyśliła a windows sciągną fok znawcy bedą swiedzieć zwoje ale nie koniecznie sie z tym będą obnosić :D Pozyjemy zobaczymy ważne by obie platformy szły do przodu i każda czerpała coś z drugiej byle to co dobre bo tak jak M$ wyciągnął wnioski z konsoli i ją ulepszył to dlaczego by lin nie miał robić tego samego. Szkoda tylko ze lin powoli przez to że chce drównać M$ się pogorsza.