IRC – nadal bardzo dobre wsparcie techniczne

IRC – nadal bardzo dobre wsparcie techniczne

    przez -
    0 282
    IRC
    Jeżeli zastanawiałeś się, dlaczego czasem na maila jest ciężko uzyskać odpowiedź w sprawie pomocy technicznej w niektórych dziedzinach, to znak że nie słyszałeś o sieci IRC. Według niektórych specjalistów uzyskanie pomocy z tejże sieci jest o wiele prostszym sposobem, aniżeli pisanie, czy dzwonienie.  Jednakże wielu ludzi nie zaznajomionych z tym protokołem będzie się czuło nieswojo.

    Zdobądź klienta

    Najważniejszą rzeczą jest posiadanie klienta, za pomocą którego będziemy mogli się połączyć, w celu uzyskania pomocy. Jednakże tutaj nie potrzeba rejestracji, a jedynie podanie odpowiedniego nicka (pseudonimu), połączenie się z odpowiednią siecią, po czym wejście do pokoju, w którym są udzielane porady.

    Do wyboru mam wiele rodzajów klientów. Jednym z najbardziej znanych jest Irssi, który to działa pod konsolą i posiada jedynie interfejs tekstowy. Jest bardzo rozbudowany i posiada wiele opcji konfiguracji. Można też skorzystać z XChat oraz Pidgina, które to są programami graficznymi i są równie łatwe w konfiguracji. To, co odróżnia pierwszego od drugiego, to przeznaczenie. XChat jest głównie nakierowany na IRC, podczas gdy Pidgin obsługuje kilka sieci. Oba klienty są dostępne zarówno pod Windows, jak i pod dystrybucje Linuksowe.

    Etykieta korzystania z sieci IRC

    Jak wspomniałem wyżej, po zalogowaniu się na kanał, możemy zadawać różne pytania, na które dostaniemy odpowiedzi. Jednakże obowiązuje nas pewna etykieta. Polega to na tym, iż w IRC jest bardzo rozległy i każdy kanał rządzi się swoimi prawami. Np. wchodząc do kanału, gdzie ludzie rozmawiają administrowaniu systemami, nie zadamy pytania, z kanału, w którym osoby gadają o programowaniu. Warto zatem przed zadaniem pytania, spojrzeć na to, co tam jest wypisywane lub przejrzeć FAQu – listę najczęściej zadawanych pytań.

    Cierpliwość

    Ważną cechą jest bycie cierpliwym, bo nie zawsze wszyscy patrzą, co jest pisane. Mogą dane osoby być zalogowane, ale wcale nie muszę mieć aktualnie widocznego klienta na wierzchu. Jeżeli zadasz pytanie, to warto chwilę odczekać, a na ktoś się zgłosi. Wiele osób ma włączone powiadamianie, jeżeli na kanale ktoś coś napisze. Warto również pamiętać, że jeżeli my posiadamy jakąkolwiek wiedzę na dany temat, również możemy pomóc – w końcu to społeczność.

    Źródło: linuxjournal.com

    http://xchat.org/