Khronos Group zapowiedziało następną generację OpenGL

Khronos Group zapowiedziało następną generację OpenGL

przez -
4 432
OpenGL

Podczas odbywających się targów SIGGRAPH w Vancouver, Khronos Group zapowiedziało stworzenie zupełnie nowej generacji OpenGL. Nowe API miałoby zostać napisane całkowicie od zera i posiadać najlepsze cechy AMD Mantle, Microsoft DirectX 12 oraz Apple Metal API, a jednocześnie pozostać w pełni wolnym oprogramowaniem. Nowe OpenGL miałoby pozwalać na pełną kontrolę obciążenia procesora i rdzenia graficznego, zapewniając wysoką wydajność i przewidywalność wykonywania.

Kolejnymi ważnymi cechami mają być:

  • Wielowątkowość
  • Wbudowany język shaderów
  • Standardowy kompilator, zmniejszający rozwarstwienie wydajności na wielu sterownikach
  • Restrykcyjne testów sterowników, aby zwiększyć jakość implementacji

Swoją pomoc w rozwoju oraz wsparciu zapowiedzieli:

  • Raja Koduri, CTO w AMD
  • Jem Davies, vice president of technology, Media Processing Group, ARM
  • Johan Andersson, technical director at Frostbite – Electronic Arts
  • Tony King-Smith, executive vice president of marketing at Imagination
  • Neil Trevett, vice president mobile ecosystem w NVIDIA
  • SVP W.S. Lee, head of UX R&D team w Samsung Electronics.
  • Gavriel State, founder & CTO w TransGaming
  • Aras Pranckevičius, graphics plumber w Unity
  • Gabe Newell z Valve
  • Mike Cai, CTO w Vivante