Khronos Group zapowiedziało następną generację OpenGL

Khronos Group zapowiedziało następną generację OpenGL

    przez -
    4 287
    OpenGL
    Podczas odbywających się targów SIGGRAPH w Vancouver, Khronos Group zapowiedziało stworzenie zupełnie nowej generacji OpenGL. Nowe API miałoby zostać napisane całkowicie od zera i posiadać najlepsze cechy AMD Mantle, Microsoft DirectX 12 oraz Apple Metal API, a jednocześnie pozostać w pełni wolnym oprogramowaniem. Nowe OpenGL miałoby pozwalać na pełną kontrolę obciążenia procesora i rdzenia graficznego, zapewniając wysoką wydajność i przewidywalność wykonywania.

    Kolejnymi ważnymi cechami mają być:

    • Wielowątkowość
    • Wbudowany język shaderów
    • Standardowy kompilator, zmniejszający rozwarstwienie wydajności na wielu sterownikach
    • Restrykcyjne testów sterowników, aby zwiększyć jakość implementacji

    Swoją pomoc w rozwoju oraz wsparciu zapowiedzieli:

    • Raja Koduri, CTO w AMD
    • Jem Davies, vice president of technology, Media Processing Group, ARM
    • Johan Andersson, technical director at Frostbite – Electronic Arts
    • Tony King-Smith, executive vice president of marketing at Imagination
    • Neil Trevett, vice president mobile ecosystem w NVIDIA
    • SVP W.S. Lee, head of UX R&D team w Samsung Electronics.
    • Gavriel State, founder & CTO w TransGaming
    • Aras Pranckevičius, graphics plumber w Unity
    • Gabe Newell z Valve
    • Mike Cai, CTO w Vivante