Khronos ujawnia szczegóły OpenGL ES Next

Khronos ujawnia szczegóły OpenGL ES Next

    przez -
    5 313
    Grupa Khronos, odpowiedzialna za wiele standardów graficznych, przedstawiła światu założenia dotyczące następne wersji OpenGL ES. Dokument nosi tytuł OpenGL ES Next i zawiera szczegółowe wytyczne, odnośnie następcy standardu OpenGL ES 3.0. OpenGL ES 4.x lub OpenGL ES 3.x powinien pojawić się w tym roku, dokładnie dwa lata po swoim poprzedniku.

    Nowości w API:

    • Wsteczna kompatybilność z OpenGL ES 2.0 i OpenGL ES 3.0
    • Shadery obliczeniowe (compute shaders), które można wykorzystać do rozproszonych obliczeń, jak obrazy, dźwięk i przetwarzanie geometryczne w potoku graficznym
    • Separate shader objects
    • Komendy pośredniego rysowania wielu rzeczy na raz (Indirect draw)
    • Enhanced texturing functionality including texture gather, multisample textures and stencil textures
    • Enhanced shading language functionality
    • Brak teselacji i shaderów geometrii

    • pijaczek

      Ciekawy jestem gdzie Khronos napisał, że będzie to OpenGL ES 4.x, a nie OpenGL ES 3.1. Ja tam nigdzie takiej informacji nie widziałem

      • Ollbi

        Raczej będzie to wersja 4.x, bo będzie część cech z OpenGL 4.x :)

      • pijaczek

        W OpenGL ES 2.0 była cała masa rzeczy których nawet nie było przez lata w przyszłych OpenGL, więc takie założenie jest bez sensu.
        Przykładowo OpenGL ES 2.0 miał w sobie zawarte ARB_get_program_binary… który w OpenGL pojawił się w wersji 4.1… to oznacza, że powinien się nazywać OpenGL ES 4.1?