Khronos ujawnia szczegóły OpenGL ES Next

Khronos ujawnia szczegóły OpenGL ES Next

przez -
5 448

Grupa Khronos, odpowiedzialna za wiele standardów graficznych, przedstawiła światu założenia dotyczące następne wersji OpenGL ES. Dokument nosi tytuł OpenGL ES Next i zawiera szczegółowe wytyczne, odnośnie następcy standardu OpenGL ES 3.0. OpenGL ES 4.x lub OpenGL ES 3.x powinien pojawić się w tym roku, dokładnie dwa lata po swoim poprzedniku.

Nowości w API:

  • Wsteczna kompatybilność z OpenGL ES 2.0 i OpenGL ES 3.0
  • Shadery obliczeniowe (compute shaders), które można wykorzystać do rozproszonych obliczeń, jak obrazy, dźwięk i przetwarzanie geometryczne w potoku graficznym
  • Separate shader objects
  • Komendy pośredniego rysowania wielu rzeczy na raz (Indirect draw)
  • Enhanced texturing functionality including texture gather, multisample textures and stencil textures
  • Enhanced shading language functionality
  • Brak teselacji i shaderów geometrii

  • pijaczek

    Ciekawy jestem gdzie Khronos napisał, że będzie to OpenGL ES 4.x, a nie OpenGL ES 3.1. Ja tam nigdzie takiej informacji nie widziałem

    • Ollbi

      Raczej będzie to wersja 4.x, bo będzie część cech z OpenGL 4.x :)

    • pijaczek

      W OpenGL ES 2.0 była cała masa rzeczy których nawet nie było przez lata w przyszłych OpenGL, więc takie założenie jest bez sensu.
      Przykładowo OpenGL ES 2.0 miał w sobie zawarte ARB_get_program_binary… który w OpenGL pojawił się w wersji 4.1… to oznacza, że powinien się nazywać OpenGL ES 4.1?