Krita uruchomiła drugą kampanię na Kickstarterze

Krita uruchomiła drugą kampanię na Kickstarterze

    przez -
    0 990
    Krita
    Krita Foundation rozpoczęła drugą kampanię na Kickstarterze, która ma posłużyć na zebranie funduszy na nowe funkcje, która znajdą się w programie Krita 3.1. Pierwsza kampania zakończyła się ogromnym sukcesem, gdzie uzbierano ponad 15 000 Euro. Pozwoliło to na zatrudnienie dwóch deweloperów: Dmitry Kazakova (zatrudniony przez ostatnie 6 miesięcy) oraz Svena Langkampa. Dzięki temu wydanie Krita 2.9 było największym sukcesem w historii programu.

    Tym razem ustalono kwotę 20 000 Euro, a w czasie pisania newsa uzbierano już ponad 8 650 Euro. Głównym celem nowej kampania jest uczynić Kritę szybszą i sprawniejszą od Photoshopa.

    Krita 3.1 ma dać nam zoptymalizowane narzędzia malarskie, szczególnie przy dużych rozdzielczościach ekranów. Tyczyć się to ma płótna, pędzli, tekstur i gradientów. Autorzy chcą także dodać pełną obsługę dwuwymiarowej animacji. Czyżby Synfig Studio nie wystarczało?

    Wspomnieć należy o chęci udoskonalenia zarządzania pamięcią, warstw, a także obecnych opcji konfiguracyjnych. Prócz tego planowane jest dodanie wyświetlacza HUD do łatwej manipulacji widokiem: obrót, efekt lustra, przybliżenie, resetowania płótna, czy panoramy. Pojawi się możliwość umieszczania obiektów w wektorach oraz eksport animacji do pliku GIF lub PNG.