Magic Land staje się Pocket Island – Wooga oddaje projekt społeczności.

Magic Land staje się Pocket Island – Wooga oddaje projekt społeczności.

przez -
0 1174
Magic Land
Niemiecka społecznościowa firma Wooga porzuciła projekt gry Pocket Island, który został napisany w HTML5. Był to wolny odpowiednik gry Magic Land, dostępnej od dłuższego czasu na Facebooku i napisany we Flashu. Firma przyznaje, że po prostu zareagowała na szum wokół HTML5: – “był to eksperyment – wejście do rozległego oceanu możliwości, jakie daje HTML5,” stając się jednym z pierwszych partnerów Facebooka we wprowadzeniu gry na ich stronie dla wielu urządzeń.

Magic Land staje się Pocket Island - Wooga oddaje projekt społeczności - Logo Pocket Island

Wczesny sukces przekonał Wooga do przeznaczenia dodatkowych środków na grę, która została uruchomiona w październiku ubiegłego roku. Jednak, jak poniższy wykres przedstawia, następne miesiące nie zapewniały wystarczającego zwrotu. Gra pokazała, że 5% osób powraca do gry po pierwszym spróbowaniu. Dla porównania, Diamong Dash, kolejna gra obsługiwana przez Wooga, zazwyczaj prezentuje 50% powracających.

Magic Land staje się Pocket Island - Wooga oddaje projekt społeczności - Wykres Aktywności Użytkowników

Post na blogu rzuca ciekawe światło na HTML5, jak Wooga twardo wstrzymuje się od podania wszelkich szczegółów stojących za porażką gry. Największą barierą wejścia HTML5 do powszechnego użytku jest wymagane stałe połączenie z Internetem.

“Jeśli połączenie jest zbyt wolne, albo rozłącza się, wielu użytkowników będzie po prostu rezygnować z grania i wróci do natywnych aplikacji, które załadują się niemal natychmiast” – czytamy w firmowym komunikacie.

Próba obejścia tego problemu – wewnętrznie opracowana aplikacja systemu iOS do grania w trybie offline – doprowadzi do “statycznego doświadczenia użytkownika”. Wtedy, gdy firma będzie starała się naprawić problem z załadowaniem gry, która nie łączy się z ich swoich serwerach, Apple’owy system ekranowania pomoże w natychmiastowej aktualizacji aplikacji.

Dążenie do rozwiązania tych problemów, skłoniło firmę Wooga, do przekształcenia gry w projekt open source. Firma ma nadzieję, że ktoś ze świeżym spojrzeniem na HTML5 mógłby znaleźć innowacyjne podejście, do rozwiązywania problemów, które nękają Pocket Island. Drugim powodem jest stworzenie możliwości uczenia się pracy zespołowej dla utalentowanych programistów na całym świecie tutaj w Wooga. Obietnica technologii HTML5 jest w dalszym ciągu nadal ekscytująca, nawet wtedy, gdy moment wprowadzenia na masowy rynek nie będzie w 2012 roku. Jesteśmy pewni, że czas jej nadejdzie.