Mesa 7.11

Mesa 7.11

    przez -
    4 359
    GNU - logo
    Wydana została Mesa 7.11. Ian Romanick i jego zespół wnieśli sporo nowości do tego wydania i w porównaniu do poprzedniej wersji, zmiany są naprawdę imponujące. Warto zaznaczyć, iż owe wydanie będzie domyślnie dołączone w Ubuntu 11.10, oraz innych dystrybucjach, które nie będą chciały pozostać w tyle z obsługą sprzętu graficznego. Ian Romanick zaznacza, iż jest to wersja typowo developerska i zaleca poczekać z użyciem do wydania 7.11.1.

    Zmiany obejmują:

    • Przyspieszono sterownik Intel DRI oraz ulepszono wsparcie dla grafiki HD 3000 w Sandy Bridge
    • R600 Gallium3D jest od teraz budowany domyślnie i posiada sporą liczbę usprawnień
    • Dodano wsparcie dla AMD Llano Fusion
    • Pojawiło się wsparcie dla serii AMD Radeon HD 6000, zarówno Northern Islands i Cayman ASIC
    • Wstępne wsparcie Intel Ivy Bridge
    • Usprawniono kompilator GLSL
    • Wsparcie zmiennoprzecinkowych tekstur OpenGL (OpenGL floating-point textures), jeżeli przełącznik czasu budowania jest aktywny dla tej opatentowanej cechy
    • Lepsze wsparcie sterownika Nouveau, włączając w to optymalizację wydajności i lepsze wsparcie dla kart graficznych NVIDIA GeForce 400/500 “Fermi”, po przez sterownik “NVC0”
    • Dalsze dodawanie funkcji z OpenGL 3.0, którego wsparcie jest już prawie gotowe: GL_ARB_ES2_compatibility, GL_ARB_color_buffer_float, GL_ARB_draw_buffers_blend, GL_ARB_draw_instanced, GL_ARB_instanced_arrays, GL_ARB_occlusion_query2, GL_ARB_robustness, GL_ARB_sampler_objects, GL_ARB_seamless_cube_map, GL_ARB_shader_texture_lod, GL_ARB_sync, GL_ARB_texture_compression_rgtc, GL_ARB_texture_float, GL_EXT_packed_float, GL_EXT_texture_compression_latc, GL_EXT_texture_compression_rgtc, GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_shared_exponent, GL_EXT_texture_sRGB_decode, GL_EXT_texture_snorm, GL_AMD_draw_buffers_blend, GL_AMD_seamless_cubemap_per_texture, GL_AMD_shader_stencil_export, GL_ATI_draw_buffers, GL_ATI_texture_compression_3dc, GL_ATI_texture_float, GL_NV_conditional_render, and GL_NV_texture_barrier. Wiele z tych rozszerzeń jest zaimplementowanych w sterownikach Gallium3D, lecz kilka z nich zostało dodanych do sterownika i965