Mono 3.0

Mono 3.0

przez -
37 946

Firma Xamarin ogłosiła wydanie Mono 3.0, platformy programistycznej, która została zaprojektowana do łatwego tworzenia wielosystemowych aplikacji. Pomaga ona programistom wykorzystać szeroki ekosystem kodu, bibliotek i narzędzi .NET do tworzenia i przenoszenia aplikacji na platformy Linux, Mac OS X, Apple iOS i Google Android. Owa wersja będzie również podstawą dla późniejszych wydań Mono dla Androida i MonoTouch na urządzenia Apple iOS.

Zmiany, jakie zaszły:

  • Asynchroniczny kompilator C#
  • Ujednolicony kompilator C# dla wszystkich profili
  • 4.5 Async API Profile
  • Zintegrowano nowe stosy Microsoft Open Sourced Stacks:
    • ASP.NET MVC 4
    • ASP.NET WebPages
    • Entity Framework
    • Razor
    • System.Json
  • Wysokowydajny Garbage Collector – SGen, z wieloma udoskonaleniami wydajności i skalowalności
  • Ulepszono dużą liczbę bibliotek klasowych i uruchomieniowych