MozVR.com – wirtualna rzeczywistość w Internecie

MozVR.com – wirtualna rzeczywistość w Internecie

    przez -
    8 391
    Mozilla Foundation
    Mozilla uruchomiła stronę MozVR.com, która ma przyspieszyć rozwój wirtualnej rzeczywistości w Internecie. Jest to kolejny projekt uruchomiony w ramach 10 lecia istnienia przeglądarki Firefox na rynku. Na stronie znajduje się dokładny opis z rysunkiem, a także binarki do pobrania i zainstalowania. Do działania wymagane jest jednakże posiadania okularów wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift oraz przeglądarek Firefox lub Chromium. Udostępniono również źródła, aby każdy mógł dostosować stronę do takiego widoku.

    Aktualnie dostępne są dwa dema technologiczne: Sechelt (przelot nad wybrzeżem Kolumbii Brytyjskiej) oraz The Polar Sea (film dokumentalny, który zabiera użytkownika w podróż po Arktyce).

    • gosc

      Dotychczas próbowano m.in.:

      – VRML,
      – Morfit,
      – Coś od kilku-korporacyjnego konsorcjum z firmą MSI na czele, nazwy nie pamiętam,

      – Niezliczone ilości w Javie,
      – Jeszcze więcej prób we Flashu.
      Tym razem jednak firma dała forsy by się zwróciło w produktach, to może zadziała.

      Głównymi problemami rozwoju internetu 3D były:
      – Bariery sprzętowe – dzisiaj OpenGL działa podobnie na wielu kartach grafiki, więc przy dobrze rozegranej implementacji uda się nie zmuszać ludzi do kupienia nowego kompa bo stary ma już 3 miesiące.
      – Bariery umiejętności – trudniej pisało się VRML niż tworzyło HTML, a program do budowania VR Morfita był drogi. Dzisiaj zostało to naprawione przez wyperswadowanie potrzeby tworzenia użytkownikom.
      Aktualnie nie będzie potrzeby robienia narzędzia, gdyż inżynierię internetową specjalnie przedstawia się jako tajne arkana by “spece” mogli zarobić (stąd brak otwartoźródłowych narzędzi WYSIWYG) na głupiej wizytówce, do której stawiają CMS (i jeszcze podpisują się w stopce, autentyk), którym koniecznie trzeba się opiekować bo dziurawy.

      • emol007

        Dla mnie barierą jest to, że ja kurwa nie widzę 3D. Ot taka mała przypadłość mniejszości z zezem.

      • To akurat jest mały problem. Ważniejsze dla VR niż widzenie stereoskopowe jest odkładne śledzenie ruchów głowy i taki Rift potrafi nieźle działać nawer na ludzi widzących tylko jednym okiem.

    • emol007

      Zajebista Mozilla, walcząca z ograniczeniami (LGBT), nie wizięła pod uwagę tego, że JA nie widzę obrazu 3D, nie mam takiej KURWA możliwości tego widzieć. Tak sobie myślę że ludzi z zezem jest trochę więcej niż z wadami LGBT. I tu następuje pytanie – co Mozilla zrobi dla NAS?

    • Pingback: Mozilla dodała obsługę Oculus Rift w Firefox Nightly()