Najlepsze reklamy stworzone w Blenderze

Najlepsze reklamy stworzone w Blenderze

    przez -
    17 1974
    Blender
    Serwis Libre Graphics World wytypował 7 najciekawszych spotów reklamowych, z wykorzystaniem programu Blender. Były one robione przez Schokolade Filmproduktion, Miðstræti, Juan Carlos Montes z MoxStudios, ARt DDs, Richard Lyons, Hobbyfilm, Fab Design, Guillermo Espertino dla takich klientów, jak Hugo Boss, Iceland Express, Banco Popular, Frutmotive, Expert, Webase.it, IBS. Warto tutaj odnieść się do niedawnego artykułu: Czy Blender to tylko darmowa zabawka? i zobaczyć, jakie cuda można zdziałać przy pomocy wolnego oprogramowania.

    Hugo Boss

    Studio Schokolade Filmproduktion stworzyło dwa spoty wideo dla sieci sklepów Hugo Boss w Londynie. Blender został użyty do symulacji cieczy i oceanu.

    Iceland Express

    Studio Miðstræti z Islandii, stworzyło kilka spotów dla spółki lotniczej Iceland Express.

    Warto obejrzeć sporo innych animacji w wykonaniu Hjalti Hjálmarsso z Miðstræti.

    Personal Financial Manager

    Studio MoxStudios stworzyło spoty dla usługi Banco Popular, firmy Personal Financial Manager. Wszystkie animacje zostały wykonane w Blenderze, przy czym rendering we większości zrobiono w Blender Internal, a jedno zostało zrobione w Cycles.

    Frutmotive

    Studio ARt DDs utworzyło reklamę dla napojów, rosyjskiej firmy Frutmotive. Do postprodukcji był użyty Adobe After Effects, natomiast w innych efektach testowano Blendera.

    Warto zobaczyć, jak powstała reklama napojów.

    Goldfish Man

    Richard Lyons stworzyło reklamę dla firmy elektronicznej Expert ze Szwecji. Modelowanie i animacje zostały stworzone przy użyciu Blendera. Do renderowania użyto Blender Internal.

    Webase.it

    Zespół Fab Design stworzył spot dla strony internetowej Webase.it. Wszystko zostało zrobione przy pomocy Blendera.

    IBS Study Tour 2012

    Guillermo Espertino, z pomocą Guan Pablo Bouza, David Teres, Michael Berhanu i Adriano Oliveira zrobili spot dla hiszpańskiej firmy cukierniczej IBS. Tekstury i grafika wektorowa wykonano w GIMPie i Inkscape, a reszta w Blenderze.

    • axis123

      Filmy nie działają bez flasha

      • No i? Co to ma do tematu?

      • Działają, ja korzystam z Rekonq bez flasha i filmiki na vimeo śmigają. Gorzej jest już z youtube, bo tam działa tylko część (te bez reklam).

    • pijaczek

      Mnie jakoś się bardziej podobała masa reklam nieujętych tu, a nawet produkty które tu są miały lepsze reklamy jak http://vimeo.com/12739552#

      Co do art z września do którego jest nawiązanie to jest pełen błędów, nieścisłości i błędnych wniosków.
      Obsługa jest łatwa (a przynajmniej sporo łatwiejsza niż większości konkurencji) – ot oprogramowanie 3d z zasady nie będzie łatwe do obsługi i wymaga wiedzy.
      Ryzykownym nie jest brak wsparcia technicznego – konkurencja czyli Autodesk (3ds/maya/softimage) ma takie wsparcie techniczne, że lepiej aby go nie miała – znacznie łatwiej odszukać wsparcie w jakiejś sprawie w blenderze niż w 3ds.
      Blokująca jest licencja GPL Blendera… można blendera korzystać w celach komercyjnych, ale co z tego, kiedy nie można do niego pisać pluginów więc brak znanych zakupionych narzędzi z obecnego workflow (u konkurencji ważniejsze od samego bazowego programu są pluginy zewnętrznych firm), nie można też przenieść własnych pluginów (firmy od efektów specjalnych i animacji maja tony własnego kodu w C/C++), bo blender ich nie obsługuje, a przepisywanie czy robienie wrapperów w pythonie odrzuca najbardziej zdeterminowane firmy.
      Twórcy blendera znają problem bardzo dobrze i starają się coś na to poradzić i obejść licencje GPL, która psuje im program… nie przez to, że zły jest program, ale dlatego, że go alienuje.

    • AmigaRULEZ!

      Przez lata pracowałem na komercyjnych programach, następnie kilka lat przerwy z 3D, a od miesiąca uczę się obsługi Blendera.
      Jestem niesamowicie zaskoczony możliwościami obecnego Blendera. Integracja z rendererem Cycle, obsługa CUDA, nodes, fizyka dla particles, możliwości modelowania, generowanie obiektów (np. drzew), tworzenie "sierściuchów" (włosy, trawa, futro itp. itd.) – wszystko to za darmo i działające fantastycznie. Wiele plugów mające podobne a czasem mniejsze możliwości kosztowoało mnie lata temu po kilkaset $ za licencję. Blender niesamowicie mnie zaskoczył i trzymam za niego kciuki.
      Faktycznie, przydałyby się nawet komercyjne plugi.
      BTW, pisanie skryptów w Pythonie jest chyba akurat plusem, szczegónie dla nowych deweloperów. NEWTEK w nowym Lightwave również umożliwia pisanie plugów w Pythonie.

      • pijaczek

        Ja też lata używałem komercyjnych aplikacji (jeszcze w ubiegłym wieku rozpoczynałem) i jakieś 4-5 lat temu przekonałem się do blendera.
        Nie – pisanie w pythonie to zgroza (nikt poza masochistami tego nie lubi). Nadaje się on TYLKO na język skryptowy do prostych skryptów ułatwiających pracę (jak MaxScript w 3ds Max czy Python w Blender, Maya, Softimage, Lightwave, Houdini, Modo… ofc stosuje uproszczenia, bo większość z wymienionej ferajny pythona ma inne języki skryptowe jak LScript w Lightwave, Perl i Lua w Modo, Hscript w Houdini, MEL w Maya, Softimage w którym masz sporo do wyboru – nawet JavaScript itp)), jednak nie zastąpią one nigdy pluginów, dlatego wszędzie poza blenderem są zarówno skrypty jak i pluginy.

    • axis123

      @Robert Kosekowski

      Ma tyle do tematu, że temat jest nie osiągalny, bez możliwości obejrzenia filmów których dotyczy

      @Paweł Jaworski

      Napisałem nie precyzyjnie – filmy nie działają na firefox’ie z linux’em bez flasha.

      • pijaczek

        Co ma do tematu brak twojej chęci zainstalowania jednej z implementacji flasha do tej strony i art na niej?
        Na obsługę filmów bez flasha musisz poczekać, aż pojawi się stabilny standard HTML5 (nie szkic jaki jest obecnie wydany i dalej nie ma ustalonego formatu Video w HTML5 i w części przeglądarek zadziała Ci format webm, a h264 nie, a innych wręcz odwrotnie) – w tej chwili dalej najbardziej uniwersalnym sposobem na filmy jest flash.

    • Kamil

      Genialne! Ale to chyba nie sam Blender?

      • pijaczek

        Ten sam – też ten sam w którym był robiony film nominowany do oskara w 2010 czyli The Secret of Kells (2D robiony w środowisku 3D – wiele podobnych filmów 2D jest robiona w 3D jak Włatcy móch w 3ds Max czy South Park w Maya).

        Ten sam, który wygrywa w branżowych pismach i stronach nagrody, albo za najlepszy soft, albo za najszybciej rozwijany/najlepszą aktualizację oprogramowania w roku. Ten program, który na rynku jest uważany za równą konkurencję bez względu na cenę, a nie jak z gimpem (o którym branża myśli "ssie, ale jest za darmo… ale co z tego?").
        Blender to program przez duże "P".

    • wesol

      Jedna z lepszych pod względem technicznym :)
      https://vimeo.com/51707921

      a tu jak powstawała https://vimeo.com/51827109

      • pijaczek

        Pod względem technicznym (mówię o 3d – nie mówię o technikaliach makijażu, fryzjerstwa itp. bo na tym się nie znam) jest to jedna z najgorszych reklam jakie widziałem.

      • wesol

        a to się nie zgodzę, postacie mocna odcinają się od obrazka na cmentarzu, ale uważam że jest to zabieg artystyczny, bo to jest reklama bodajże fryzur. Cały cmentarz wygląda naprawdę dobrze! Natomiast miasto leży ale tu znowu zakładam ze taka była wizja artystyczna. Dali radę z trankingiem postaci.

      • pijaczek

        Shadery tragedia, mapki HDR strasznie słabej jakości, wszystkie modele 3d (od ubrania, pojazdy) wzbudzają śmiech, kruki wywołują już jedynie uśmiech politowania, oświetlenie scen żałosne (już nawet nie mówię, o symulowaniu GI na łączeniu CG i Foto, cieni itp. ale przynajmniej starać się zachować kierunek padania światła na obiekty), a wychwalany przez ciebie cmentarz (ten robiony komputerowo, a nie sceny nagrywane w terenie z prawdziwymi gałęziami) wygląda jak praca początkującego grafika który nie potrafi ani modelować, ani mapować tekstur, a rozdzielczość tekstur zrobił jak do 15 letnich gier.
        Można by tak wymieniać bez końca, a nic z tego to nie celowe zabiegi tylko rażące braki w warsztacie.
        Sceny były tak robione, że nawet bez tracingu by sobie dali radę (tym bardziej, że przez braki w tracingu postać się będzie odcinać od reszty i nie będzie do końca współgrać… ops właśnie tak jest).

        Podtrzymuje moje zdanie, że to jedno z najgorszych CG jakie widziałem (gdzie można było coś położyć ze strony technicznej tam to zrobiono), a na pewno najgorsze w ostatnich 5 latach.