Nowy kompilator shaderów dla Mesa

Nowy kompilator shaderów dla Mesa

    przez -
    2 151
    GNU - logo
    Ostatnimi czasy biblioteka Mesa3D oraz sterowniki do kart graficznych Radeon, rozwijają się w wręcz rewolucyjnym tempie, zaskakując nas coraz to lepszymi nowinkami. Karty ze stajni AMD wszak mają do nadrobienia sporo jeszcze w kwestii obsługi akceleracji 3D oraz paru innych drobiazgów. Jednakże to, co najbardziej cieszy, to coraz lepsza współpraca z systemami z rodziny Linux.

    Jeden z programistów Mesa, Nicolai Hähnle, zajmujący się głównie kartami Radeon, postanowił przepisać cały kod obsługi kompilatora shaderów w serii r300, czyniąc go tym samym mniej zależnym od głównej gałęzi Mesa. Dzięki takiemu zabiegowi, możliwe jest użycie tegoż kompilatora zarówno pod klasyczną Mesa oraz Gallium3D. Usprawnia to pracę w czasie poprawiania błędów, bo jeden kod można wykorzystać w dwóch projektach, a nie jak do tej pory było, na każdy trzeba było pisać oddzielnie.

    Oprócz tego Nicolai poprawił kod kompilatora wierzchołków(vertex). Planuje również w najbliższym czasie wrzucić kompilator do sterowników Gallium 3D od ATI.

    Cały kod możemy znaleźć w odnośnikach poniżej:

    git://anongit.freedesktop.org/~nh/mesa r300-compiler
    http://cgit.freedesktop.org/~nh/mesa/log/?h=r300-compiler

    • Ja to bym chciał płynnego odtwarzania wideo w XBMC na karcie ATI, nim moja kochana NVIDIA wróci na gwarancji…

    • Michał Olber

      Współczuję Ci tego bardzo :) Wiem, jaki to jest ból, kiedy jedna karta to potrafi, a druga jest lata wstecz…