nVidia i Valve prezentują raport przenoszenia Source na Linuksa

nVidia i Valve prezentują raport przenoszenia Source na Linuksa

przez -
59 812
nVidia

nVidia i Valve opublikowały raport, w którym prezentują dotychczasowe doświadczenie w kwestii przenoszenia silnika gier Source Engine na systemy Linux. Warto dodać, że cały opis dotyczy także innych gier, których deweloperzy chcieliby mieć wersję na ten system. Jednym z głównych powodów, dla który warto portować gry na Linuksa jest otwarta specyfikacja, zarówno systemu, jak i OpenGL i niektórych sterowników.

Jako główne narzędzie jest polecana biblioteka SDL (Simple Direct Layer). Z problemów wymieniane są: kiepskie wsparcie wielu monitorów, rozróżnianie semantyki małych i wielkich liter (case sensitive), błędy w tłumaczeniach, inna obsługa wejścia myszy i klawiatury oraz różnice w obsłudze czcionek. Z narzędzi do debuggowania rekomendowane są: perf, tune, Telemetry, nVidia Nsight, PerfStudio, gDEBugger, CodeXL, i ApiTrace. Prócz tego dodano wiele przykładów dla osób, które mają pierwszy raz styczność z programowaniem pod Linuksem.