nVidia zmniejszyła ilość obsługiwanych monitorów w BaseMosaic pod Linuksem z 4 do...

nVidia zmniejszyła ilość obsługiwanych monitorów w BaseMosaic pod Linuksem z 4 do 3

przez -
26 731
nVidia
nVidia ujawniła, że w niedawnej poprawce sterowników graficznych dla Ubuntu, zmieniła funkcję wyświetlania obrazu na wielu monitrach, tzw. BaseMosaic z 4 sztuk do 3. Jak się okazuje, niewielu użytkowników o tym wiedziało, do czasu aż pewna osoba posiadająca Ubuntu 12.04 LTS, dwie karty graficzne GTX 560 Ti połączone w SLI, 3 monitory podpięte do nich oraz sterowniki nVidia Linux Display Driver 310.xx, postanowiła sobie dodać 4 ekran. Jakież było zdziwienie, kiedy na nowym wyświetlaczu nie pojawił się żaden obraz.

Użytkownik zaczął sprawdzać sterowniki nVidia LDD 325.xx i było to samo. Następnie zainstalował nVidia LDD 295.xx i nagle wszystko zaczęło działać. Przejrzał zatem dokładnie logi zmian, i faktycznie, zmiana istniała, aczkolwiek bez wytłumaczenia dlaczego tak się stało.

Opisał to wszystko na forum devtalk.nvidia.com i czekał na odpowiedź deweloperów nVidia. Niedługo potem inni potwierdzili te same problemy, po czym odezwał się pracownik nVidia Sandpit:

For feature parity between Windows and Linux we set BaseMosaic to 3 screens on GeForce

W dokładniejszym tłumaczeniu, ograniczono obsługę ekranów do 3, aby sterowniki były podobne do Windows. Ale to by znaczyło, że nVidia kosztem Linuksa, usuwa coś, co było używane przez wielu użytkowników. Zaczęła się ostra dyskusja, w której kokoko3k skomentował:

Does “feature parity” takes places only when the features are going to be removed?

I can’t figure out why nvidia went from 4 to 3 monitors on linux instead of just raising windows to 4.

Anyway, if i’m right, optimus support under linux is not on par with windows.
Are you nvidia going to fix optimus on linux, or “for feature parity” are you going to make the optimus support worse on windows too?
Maybe the same applies to stereo3d.

W tłumaczeniu:

Czy “kompatybilność funkcji” ma miejsce w momencie, kiedy owe funkcje są usuwane?

Nie mogę zrozumieć, dlaczego nvidia zmniejszyła monitory na linuksie z 4 do 3, zamiast zwiększyć ich ilość na windows do 4.

Zresztą, jeżeli dobrze rozumie, wsparcie optimusa pod linuksem nie jest w parze z windows.
Zamierzacie zatem nvidio naprawić to pod linuksem, albo dla “kompatybilności funkcji” zrobić gorsze wsparcie optimusa pod Windowsem także?
A może to samo zrobicie ze stereo3d?.

oraz Gigadoc2:

Dear Nvidia employees,

please forgive if i appear to be rude; but in my opinion, the linux user community really deserves some more information.
There are longstanding issues not being fixed, incompatibility with newer kernels, no proper optimus support, and now features are going to be removed from your linux driver. All this, while the popularity of linux in graphics-heavy areas (gaming, as am major point) slowly begins to rise, and lots of new interfaces and software related to graphics arise (DRI300, Wayland, Mir, etc). In other words, there is a lot of change going on right now.

W tłumaczeniu:

Drodzy pracownicy nVidia,

proszę mi wybaczyć moją bezpośredniość; ale w moje opinii, społeczności Linuksa zasługuje na więcej informacji. Do tej pory istnieją nierozwiązane błędy, niekompatybilność z nowymi jądrami Linux, brak poprawnej obsług technologii Optimus, a teraz pewne funkcje zostają usunięte z waszych linuksowych sterowników. A wszystko to, pomimo wzrostu popularności Linuksa, w wielu miejscach związanych z grafiką (gry, jako główny punkt), a także dużej ilości nowego oprogramowania i interfejsów, powiązanych z grafiką (DRI300, Wayland, Mir, itp). Innymi słowy, nadchodzą spore zmiany.

Co ciekawe, użytkownik urmamasllama stwierdza, że pod Windowsem można bez problemu mieć obraz na 4 monitorach.

This response does not reflect the truth. I am sitting in windows right now and I’m looking at my fourth monitor running netflix.

Od ostatniego posta minęło 9 godzin i nikt z ekipy nVidia nie odpowiedział na zarzuty, skierowane wobec nich. Można teraz tylko oczekiwać, co zrobią w tej sprawie.

  • hheheheha

    a co mają zrobić jak ślepe owce dalej kupują ich karty? gdyby wszyscy linuxiarze pomyśleli i jak ludzie wybrali intela ati i nvidia zaczęłaby coś robić po tym jakże zimnym prysznicu

    • WaR

      Właśnie stoczyłem nierówny pojedynek z grafiką Intela i CS:Source. Wygrałem go ale na NV nie miałem nawet połowy takich problemów.

    • marcinsud

      bo o sterownikach intela poza tym, że najczęściej działają ootb nic więcej dobrego powiedzieć nie można

    • buba

      dziwne mam intel hd 3000 i gram w cs:source na chakrze i dodam że od początku wszytko śmiga pięknie i bez problemów.

    • o_O

      Jeśli 3 FPS nazywasz brakiem problemów…

    • Sebastian

      Też gram na Intelu i CS chodzi ale cała masa gierek nie działa albo działa z dziwnymi błędami… Dota 2, Brutal Legend, Stacking, Serious Sam 3: BFE, Shank i jeszcze pewnie coś by się tam znalazło co albo zalicza glebe albo ma ogromne braki w wyświetlanym obrazie.

      I nie dziwię się, że programiści niezbyt chętnie podchodzą do problemu, bo sam ostatnio naciąłem się na załamanie apki z powodu złego parametru przekazanego do jednej z funkcji. W poprawnie zaimplementowanym sterowniku kończy się to zgłoszeniem błędu o złej wartości argumentu a reszta działa dalej bez zmian…

    • marcinsud

      Portal na HD 3000 na linuksie jest niegrywalny na minimum, więc wątpię byś grał w CS wygodnie.

    • o_O

      Zamiast kłamać i wylewać jad z fudem, polecam poczytać fora nVidii (zarówno to oficjalne, jak i społecznościowe), to zobaczysz jak bardzo deweloperzy są otwarci i pomocni i jak się starają – AMD i Intel wymiękają.

    • ghasass

      Abstrahując od tematu, jesteś ostatnią osobą która ma prawo kogokolwiek oskarżać o "wylewanie jadu"

      "Źdźbło w oku bliźniego widzisz, a belki w swoim nie dostrzegasz"

      Tyle w temacie…

    • o_O

      Na szczęście nie ty decydujesz do czego mam prawo.

      Ja piszę prawdę o niewygodnych faktach.
      Ci od wylewania jadu kłamią i sieją fud, bo innych argumentów nie mają.

      Ty zresztą też w tej chwili kłamiesz na temat komentarzy. Jeśli jest inaczej, to konkrety z cytatami proszę (tylko bez wyrywania z kontekstu).

  • o_O

    A to ch**e :)

    Ale to i tak lepiej niż AMD, gdzie w porywach obsługiwany jest 1 monitor…

  • sprae

    Tym czasem NVIDIA wydała nowe sterowniki dla Linuksa że wstępną obsługą Ego :-)

    • sprae

      Egl

  • pijaczek

    W tym temacie bardziej mnie zdziwiło to, że ogólnie w jakichkolwiek sterownikach wspierali więcej niż 3x ekrany. Pod Windowsem Nvidia wspiera maksymalnie 3x ekrany przy wymaganiu minimum 2x kart graficznych.

    • o_O

      > Pod Windowsem Nvidia wspiera maksymalnie 3x ekrany przy wymaganiu minimum 2x kart graficznych.

      [citation needed]

    • pijaczek

      Pod Windowsem praca na więcej niż 2x ekranach jest możliwa pod Nvidią z serii Fermi (a o takich mowa w art) tylko dzięki 3D Vision Surround – niezależnie od tego czy jest to 2d czy 3d. Możliwe tryby wyświetlania masz pod adresem http://www.nvidia.pl/object/3d-vision-surround-re… i pod zakładką "Obsługiwane tryby wyświetlania Surround i rozdzielczości" masz tam obsługiwane możliwości 2D i 3D a liczba urządzeń wyświetlających jest zawsze 3.

      Karty z serii Kepler potrafią wyświetlać do 4x na jednej karcie, ale to potrafią i pod Windowsem i pod Linuxem, ale Fermi (karta z newsa) potrafi tylko 2x na jednej karcie i tylko 3x przy SLI pod Windowsem.

  • Dizzy

    To Nvidia w ogóle obsługiwała 4 monitory??? Bo ostatnio szukałem info ale zawsze wyskakiwała mi obsługa 3 przy zastosowaniu 2 kart jeszcze. Ojojoj nie dobra Nvidia :-P

  • Premislaus

    W tego typu korporacjach zawsze znajdzie się ktoś, komu krawat uciska dopływ tlenu do mózgu. Dlatego.

  • iamthesun
    • o_O

      To teraz już wiesz.

  • o_O

    A może by tak link do forum? https://devtalk.nvidia.com/default/topic/579449/l
    Dziennikarska rzetelność…

    • o_O

      Minusy nawet za link? Drodzy czytelnicy, przestańcie się wreszcie ośmieszać, bo sięgacie dna ;)