Oculus SDK 0.2.3 ze wsparciem dla Linuksa

Oculus SDK 0.2.3 ze wsparciem dla Linuksa

przez -
5 374
Oculus VR
Oculus VR, firma odpowiedzialna za projekt okularów wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift, dodała do swojego pakietu deweloperskiego: Oculus SDK 0.2.3 obsługę systemów Linux. Wiadomość jest o tyle ważna, ponieważ Oculus Rift jest używane w kilku grach dostępnych na Linuksa. Flagowym przykładem jest gra Team Fortress 2, gdzie w internecie możemy zobaczyć postępy prac. Wiadomo także, że zestaw deweloperski działa pod systemem Ubuntu 12.04 LTS.

Prócz tego:

  • Dodano profile do zapisywania i przywracania ustawień gracza
  • Dodano Oculus Config Utility, narzędzie do łatwej konfiguracji profili Oculusa
  • Udoskonalono algorytm magnetometru, aby mógł wspierać pełną sferę orientacji

  • 123qwe

    A jak sie czyms takim celuje, trzeba patrzec w odpowiednie miejsce czy moge np patrzec przed siebie a strzelac w lewo/prawo/za siebie?

    • Są dostępne trzy tryby gry: 1. kamera jest całkowicie niezależna, celownik i ciało tak samo, 2. kamera i celownik są razem, natomiast ciało jest niezależne, 3. standardowy tryb jak w normalnej grze.

  • liner

    A mnie interesuje sposób kalibracji takiego urządzenia – przecież nie wszyscy mają jednakowy rozstaw oczu. No i oczywiście przydałoby się, żeby w broni był force-feedback – żeby czuć "odrzut" przy strzale – to poprawia realizm rozgrywki :)

    • kwahoo

      Jest pytanie, jest odpowiedź http://wiki.teamfortress.com/wiki/Oculus_Rift_Use

    • Ja się dziwię, że nikomu nie chce się dokładnie przejrzeć filmów, gdzie przynajmniej dwa mówią o dokładnym ustawianiu urządzenia dla konkretnej osoby. Przecież to logiczne, że każda osoba ma inny rozstaw oczu i musieli to uwzględnić w projekcie :P