Open Broadcaster Software doczeka się portu na OS X i Linuksa

Open Broadcaster Software doczeka się portu na OS X i Linuksa

    przez -
    10 380
    Open Broadcaster Software
    Twórcy Open Broadcaster Software, programu służącego do nagrywania pulpitu oraz strumieniowania wideo na serwisach takich jak Twitch czy Justin.tv, ogłosili kilka dni temu rozpoczęcie pracy nad przepisywaniem kodu oprogramowania. Deweloperzy mają w ten sposób poprawić wiele błędów poprzednich wersji, ale również wypuścić program w wersji na różne systemy. Dla osób nie w temacie wyjaśniam, że Open Broadcaster Software (w skrócie OBS) jest jedyną wolną i darmową alternatywą dla komercyjnych programów strumieniujących, takich jak XSplit, i cieszy się szczególnym uznaniem wśród graczy pokazujących swoje rozgrywki na żywo.

    Posiadał on sporą możliwość konfiguracji oraz wiele wgranych wcześniej wtyczek (np. redukujących szum mikrofonu). Został jednak napisany tylko na systemy Windows.

    Nowy, przepisany OBS ma zmienić nazwę na Open Broadcaster Software Studio i będzie zawierał wiele poprawek względem pierwotnego wydania. Pełną listę zmian można znaleźć w pliku README na GitHubie, a wśród nich są takie zmiany, jak:

    • użycie bibliotek multiplatformowych;
    • uporządkowanie kodu programu i bardziej zróżnicowane użycie języków programowania;
    • ulepszenie obsługi urządzeń;
    • stworzenie bardziej czytelnego interfejsu

    Posiadaczy Windowsa i OS X zapraszam do pobrania programu z głównej strony, natomiast instrukcja pobrania eksperymentalnej wersji na Linuxa (na chwilę obecną głównie Ubuntu 14.04) jest dostępna w specjalnym wątku na forum projektu: Ubuntu 14.04 PPA Installation Instructions.

    • sprae

      Ale wypas.
      To został jeszcze WarThunder i można się przesiadać ;-)

    • Michał

      “uporządkowanie kodu programu i bardziej zróżnicowane użycie języków programowania” – nie rozumiem tego. Czy bardziej zróżnicowane użycie języków programowania to jakaś cnota, dezyderat, cel życiowy do którego należy dążyć?

      • Szkodnix

        Twórca programu miał na myśli, że poprzednie wersje po prostu były napisane po części chaotycznie, lub po prostu nie wykorzystał możliwości danego języka programowania tak, jakby tego chciał. Po bardziej szczegółowe informacje odsyłam do źródła na GitHubie.

    • Jakub Konieczny

      Słabo chyba koduje, na XSplit nie miałem większych problemów z 480p, tu 360p tnie.

      • Niekoniecznie

        A ja mam dokładnie odwrotnie, ale to raczej zależy od ustawień bo oba programy korzystają z darmowego ffmpeg

      • Jakub Konieczny

        Ustawień tam nie ma właśnie zbyt dużo. A jaki upload leci przy 360p przy jakiejś gierce?