OpenGL 3.0

OpenGL 3.0

    przez -
    9 344
    OpenGL
    OpenGL ARB w swoim oficjalnym oświadczeniu poinformowała o wydaniu OpenGL 3.0. Nowa wersja OpenGL jest na tyle świeża, że nie powstała jeszcze finalna wersja specyfikacji (ma zostać opublikowana we wrześniu po jeszcze jednym spotkaniu OpenGL ARB i 30-dniowym okresie przejściowym wyznaczonym przez Khronos Group).

    Z pełni możliwości nowego wydania OpenGL — o nazwie kodowej Mount Evans — będą mogli się cieszyć tylko nabywcy sprzętu wyprodukowanego po 2006 r. (dotychczas oznaczanego jako kompatybilny z DirectX10). OpenGL3 to duża zmiana w GLSL (języku opisu shaderów), który teraz jest zgodny ze standardem zarówno Pixel jak i Vertex Shader 4.0. OpenGL3 wprowadza nowe tablice tekstur oraz nowe obiekty bufora.

    Szczegółowa lista zmian w wydaniu 3.0 jest przedstawiona w postaci prezentacji ze spotkań grupy OpenGL ARB.