OpenGL 4.0

OpenGL 4.0

    przez -
    8 468
    OpenGL
    Grupa Khronos zajmująca się OpenGL, wydała specyfikację OpenGL 4.0. Nowa wersja, to aktualizacja GLSL 4.00 dla języka OpenCL Shading pozwala programistom na dostęp do akceleracji ostatniej generacji procesorów graficznych, dzięki czemu zyskuje się lepszą jakoś grafiki, zwiększoną akcelerację oraz bardziej elastyczne programowanie.

    Z ciekawszych nowości warto wspomnieć o dwóch nowych etapach cieniowania, umożliwiającym przeniesienie tesselacji na procesor graficzny, co odciąża procesor komputera. Integracja z OpenCL umożliwia przeniesienie większości zadań na kartę graficzną. Oddzielono stan tekstur od danych przez dodanie nowego obiektu zwanego sampler. Dodanie obsługi 64-bitowej precyzji liczb zmiennoprzecinkowych podczas operacji cieniowania, zwiększy dokładność i jakość renderowanego obrazu. Nowe podprocedury dla shaderów ułatwią programowanie, a użycie instancjonowanych shaderów geometrii i tablic pozwoli zwiększyć wydajność.

    Wydano również specyfikację OpenGL 3.3, aby udostępnić część funkcji z wersji 4.0 na starszych systemach.