OpenGL 4.2

OpenGL 4.2

    przez -
    7 337
    OpenGL
    Grupa Khronos ogłosiła wydanie specyfikacji OpenGL 4.2, która przynosi nam sporo nowości w API do najbardziej zaawansowanego silnika graficznego 2D i 3D, dostępnego na wiele platform systemowych. Nowa wersja jest w pełni kompatybilna wstecz – pozwalając aplikacjom stopniowo korzystać nowych funkcji, przy zachowaniu pełnej przenośności na różne systemy i platformy. OpenGL 4.2 zostało zdefiniowane przez grupę roboczą OpenGL ARB (Architecture Review Board) i zawiera zaktualizowany język OpenGL Shading Language – GLSL 4.20.

    Nowe funkcjonalności w specyfikacji OpenGL 4.2 obejmują:

    • Wsparcie dla shaderów z atomowym licznikiem i operacjami ładowanie/przechowywanie/atomowe czytanie-modyfikowanie-zapisywanie do jednego poziomu tekstury
    • Przechwytywanie tesselacji geometrii wykonanej przez GPU i rysowanie wielu instancji otrzymanych wyniku transformacji, w celu umożliwienia skutecznej replikacji i przenoszenia złożonych obiektów
    • Modyfikowanie dowolnego podzbioru skompresowanych tekstur, bez konieczności ponownego pobierania całej tekstury do GPU, w celu poprawienia wydajności
    • Wsparcie dla upychania wielu wartości 8 i 16 bitowych w pojedynczej 32 bitowej wartości dla efektywniejszego przetwarzania shaderów ze znacznie zmniejszonym zużyciem przechowywanej pamięci i przepustowości, szczególnie użyteczne podczas wymiany danych pomiędzy etapami shaderów

    Pełna specyfikacja dostępna jest na stronie opengl.org/registry.