OpenGL ES 3.0

OpenGL ES 3.0

przez -
15 1124

Grupa Khronos ogłosiła wydanie specyfikacji OpenGL ES 3.0, w pełni wolnego podzbioru OpenGL dla urządzeń mobilnych. OpenGL for Embedded Systems posiada pewną ilość funkcji dostępną w normalnym OpenGL i istnieje możliwość uruchomienia danej aplikacji na normalnym komputerze. Najnowsza wersja jest w pełni kompatybilna z OpenGL ES 2.0 i posiada cechy OpenGL 3.3 i OpenGL 4.2.

  • Dodano ulepszenia dla potoku renderującego, dzięki czemu uruchomiono akcelerację zaawansowanych efektów graficznych. Są to: occlusion queries, transform feedback, instanced rendering i wsparcie dla renderowania minimum 4 lub więcej framebufforów.
  • Dodano wysokiej jakości kompresję tekstur ETC2 / EAC, jako podstawową funkcjonalność, która eliminuje potrzebę stosowania różnych zestawów tekstur na każdej platformie
  • Nowa wersja języka shaderów GLSL ES z pełnym wsparciem dla 32 bitowych operacji stało- i zmiennoprzecinkowych
  • Udoskonalono funkcje tekstur, w tym wsparcie dla zmiennoprzecinkowych tekstur, tekstur 3D, tekstur głębokości, tekstur wierzchołków, tekstur NPOT, tekstur R/RG, niezmiennych tekstur, dwuwymiarowych tekstur tablicowych, swizzles, LOD i mip level clamps, seamless cube maps i sampler objects
  • Dodano zestaw wymagań, wielkość tekstur i formatów buforów renderowania, co skraca implementację i pozwala pisać łatwiej przenośne programy

15 Komentarze

  1. "wsparcie dla renderowania więcej, niż 4 obiektów"

    Straszny błąd i to w jednej z najważniejszych zmian – nie więcej niż 4, a wsparcie dla renderowanie minimum 4 lub więcej i nie obiektów, a framebufforów.
    Ogólnie tu mowa o Multiple Render Targets i renderowaniu offscreen do wielu (4 lub więcej – zależy od GPU) tekstur na raz (bardzo przydatne przy bardzo wielu efektach, bo przyspiesza znacznie renderowanie (nie trzeba wiele razy rysować geometrii tylko raz i w jednym shaderze zapisywać informacje do wielu tekstur do późniejszej obróbki)).

  2. […] wolną implementacją specyfikacji OpenGL na systemy Linux. W najnowszej wersji dodano wsparcie dla OpenGL ES 3.0, czyli mobilnej wersji OpenGL, co jest dużym osiągnięciem. Warto wspomnieć, że Intel dodał w […]

Odpowiedz