OpenGL ES 3.0

OpenGL ES 3.0

    przez -
    15 422
    Grupa Khronos ogłosiła wydanie specyfikacji OpenGL ES 3.0, w pełni wolnego podzbioru OpenGL dla urządzeń mobilnych. OpenGL for Embedded Systems posiada pewną ilość funkcji dostępną w normalnym OpenGL i istnieje możliwość uruchomienia danej aplikacji na normalnym komputerze. Najnowsza wersja jest w pełni kompatybilna z OpenGL ES 2.0 i posiada cechy OpenGL 3.3 i OpenGL 4.2.

    • Dodano ulepszenia dla potoku renderującego, dzięki czemu uruchomiono akcelerację zaawansowanych efektów graficznych. Są to: occlusion queries, transform feedback, instanced rendering i wsparcie dla renderowania minimum 4 lub więcej framebufforów.
    • Dodano wysokiej jakości kompresję tekstur ETC2 / EAC, jako podstawową funkcjonalność, która eliminuje potrzebę stosowania różnych zestawów tekstur na każdej platformie
    • Nowa wersja języka shaderów GLSL ES z pełnym wsparciem dla 32 bitowych operacji stało- i zmiennoprzecinkowych
    • Udoskonalono funkcje tekstur, w tym wsparcie dla zmiennoprzecinkowych tekstur, tekstur 3D, tekstur głębokości, tekstur wierzchołków, tekstur NPOT, tekstur R/RG, niezmiennych tekstur, dwuwymiarowych tekstur tablicowych, swizzles, LOD i mip level clamps, seamless cube maps i sampler objects
    • Dodano zestaw wymagań, wielkość tekstur i formatów buforów renderowania, co skraca implementację i pozwala pisać łatwiej przenośne programy