OpenGL ES 3.1 z obsługą funkcji OpenGL 4.4

OpenGL ES 3.1 z obsługą funkcji OpenGL 4.4

przez -
11 1039
Khronos Group

Grupa Khronos ogłosiła wydanie specyfikacji OpenGL ES 3.1, w pełni wolnego podzbioru OpenGL dla urządzeń mobilnych. OpenGL for Embedded Systems posiada pewną ilość funkcji dostępną w normalnym OpenGL i istnieje możliwość uruchomienia danej aplikacji na normalnym komputerze. Najnowsza wersja jest w pełni kompatybilna z poprzednimi wydaniami oraz otrzymała funkcje z OpenGL 4.4.

Najważniejsze zmiany:

  • Dodano shadery obliczeniowe (compute shaders), czyli jednostki obliczeniowe, które pozwalają wykorzystać moc karty graficznej
  • Dodano separate shader objects
  • Dodano pośrednie rysowanie jednej rzeczy wiele razy (Indirect draw commands), które umożliwia procesorowi graficznemu na obliczanie i przechowywanie parametrów dla wielu komend rysowania w buforze obiektów i ponownego ich wykorzystania, w jednej komendzie rysowania. Jest to efektywne podczas renderowania wielu obiektów z małą ilością trójkątów
  • Zwiększono możliwości teksturowania
  • Udoskonalono język shaderów – pojawiły się nowe operacje arytmetyczne i bitfiled, a także funkcje włączające nowoczesne styl programowania shaderów
  • Dodano opcjonalne rozszerzenia