OpenGL oczami deweloperów gier

OpenGL oczami deweloperów gier

    przez -
    10 419
    OpenGL
    Od czasu pojawienia się wpisu Richa Geldreicha, znanego programisty Valve, w którym wytyka on błędy w OpenGL, zrobiło się dość głośno wokół całej biblioteki programistycznej Khronos. Wiele osób zajmujących się zawodowo pisaniem gier oraz rozwijaniem sterowników zaczęło robić przyrównania do DirectX-a, czy Mantle, podawać zarówno zalety, jak i wady obu rozwiązań.

    Timothy Lottes to programista z firmy Epic Games, który posiada duże doświadczenie w pisaniu gier z użyciem DirectX oraz OpenGL. Jego post: Re: Joshua Barczak’s “OpenGL Is Broken” to odpowiedź na stwierdzenie Joshuy Barczaka, że OpenGL jest przestarzałe. Krótką mówiąc Joshua się myli. Niedługo potem dodał kolejny wpis: Bindless Chain Letter Re-Bound.

    Aras Pranckevičius, litewski deweloper, odpowiedzialny za silnik renderowania Unity, podał zarówno wady, jak i potencjał OpenGL: Rant About Rants About OpenGL. W swoim poście bardziej dobitnie wymienia duże zalety OpenGL nad innymi specyfikacjami oraz że jest duże zainteresowanie.

    Michael A. Marks, to inżynier z takich firm, jak AMD, 3dfx, Nvidia, Midway Games oraz Dyrektor Techniczny Aspyr Media. Narzeka, wszyscy mówią o możliwościach OpenGL 4.3+, a on ich nie może używać, bo on pisze na MacOS gdzie ma 4.1, bo w przeciwieństwie do Windowsa/Linuksa sterowniki tam pisze Apple, a nie producenci sprzętu. Warto zapoznać się jego wpisami:

    Będziemy na bieżąco uzupełniać newsa o kolejne wypowiedzi deweloperów. Dziękujemy użytkownikowi pijaczek za informacje.

    • fuuuuuuu
    • Draqun

      Przydałby się choć komentarz nt. każdego z artykułów linkowanych w informacji.

      • pijaczek

        – Rich Geldreich narzeka na to, że dla twórcy debuggera istnieją problemy z przeładowaniem API (nie istotne dla programistów gier, ale istotne dla programistów narzędzi dla programistów gier). Dodatkowo wytyka kilka faktycznych wad OpenGL,

        – Joshua Barczak w “OpenGL Is Broken” mija się trochę z prawdą (opisałem w czym w komentarzu pod http://osworld.pl/joshua-barczak-stwierdza-ze-opengl-jest-przestarzale/#comment-1416251633 )

        – Timothy Lottes z Epic odpowiada, że Joshua się myli

        – Aras Pranckevičius napisał zwięźle, że są wady, ale są i duże zalety nad innymi, ale mniejsza o to, bo cieszy się zainteresowaniem wokoło OpenGL,

        – Michael A. Marks narzeka, że wszyscy mówią o możliwościach OpenGL 4.3+, a on ich nie może używać, bo on pisze na MacOS gdzie ma 4.1, bo w przeciwieństwie do Windowsa/Linuksa sterowniki tam pisze Apple, a nie producenci sprzętu.

      • Draqun

        Dzięki za streszczenie :). Gdyby było to wplecione w treść newsa/artykuły byłby yo jeden z najlepiej napisanych artykułów jakie mogłem przeczytać w ciągu ostatnich tygodni

    • Dominik Grzywak

      Ludzie! jest też zamiennik OpenGL, – DirectFB, więc czemu niego nie sprawdzą ? :D

      • pijaczek

        Dowiedz się czym jest DirectFB i dlaczego jest on bardziej konkurentem dla Xów (też nie do końca), a zupełnie nie ma nic wspólnego z 3D.

    • Pingback: Nagonka na OpenGL, czy może…? | mySwiat()