OpenGL Samples Pack 4.2.2.0

OpenGL Samples Pack 4.2.2.0

    przez -
    0 284
    OpenGL
    Wydano OpenGL Samples Pack 4.2.2.0, który jest zbiorem przykładów OpenGL, bazujących na specyfikacji głównego profilu OpenGL. Projekt jest kierowany w celu promocji funkcjonalności OpenGL, co pozwala programistom łatwiej przechodzić pomiędzy różnymi wersjami specyfikacji. Całość jest uzupełniona o pełną dokumentację i proste przykłady dla osób, które są już zaznajomione z programowaniem w OpenGL. Jest to także dobry test umiejętności. Przykłady wykorzystują FreeGLUT do tworzenia okna i kontekstu OpenGL, GLEW do ładowania implementacji OpenGL, GLM jako bibliotekę matematyczną i w celu zastąpienia poprawionych funkcji potoków OpenGL oraz GLI do ładowania obrazków.

    Zmiany, jakie zaszły:

    • Wyczyszczono przykłady DSA i zbudowano jeden
    • Dodano przykład przechowywania obrazka
    • Dodano osobny test clamp
    • Przykład korzysta z możliwości tekstur maksymalnego poziomu
    • Uogólniono potoki i jednolity bufer dla przykładów OpenGL 4.2
    • Poprawiono dynamiczne zmienne używane dla przykładowych tablic i jednolitych bloków tablic
    • Tesselacja bez kontroli shaderów

    Testowane na platformie NVIDIA z Ubuntu 11.04:

    1. Instalacja pakietu FreeGLUT
    2. Pobranie GLEW 1.7.0 i instalacja zależności
    3. Uruchomienie CMake w celu stworzenia makefile dla G++
    4. Uruchomienie przykładu z katalogu, w którym został projekt zbudowany