OpenMW 0.37 przeniesiony na silnik OpenScenGraph. Trwa implementacji nowych funkcji i optymalizacje

OpenMW 0.37 przeniesiony na silnik OpenScenGraph. Trwa implementacji nowych funkcji i optymalizacje

przez -
2 1566
OpenMW
Zespół OpenMW ogłosił wydanie OpenMW 0.37.0, wolnej implementacji silnika Morrowind. Najważniejszą zmianą jest przeniesienie całości na nowy silnik – OpenScenGraph. Wymagało to sporych nakładów pracy, a sporo z nich jest widocznych głównie dla programistów. Na początek warto wspomnieć o dalszych udanych pracach nad OpenMW-CS. Od teraz można wybierać obiekty z podglądu sceny, a same sceny mogą zawierać wiele obiektów. Dodano także możliwość wybierania elementów nierenderowanych, np. ścieżek i markerów. Nie można ich jednak przesuwać, ale w przyszłej wersji powinno się to już pojawić.

Naprawiono sporo błędów, w tej wersji łącznie 149. Inne 40 zamkniętych ticketów to drobne optymalizacje, skalowalny interfejs użytkownika i różne funkcje OpenMW-CS. Do stabilnego wydania OpenMW 1.0 pozostało już mniej niż 100 problemów do poprawienia.

Jeżeli chodzi o samą grę to dodano słoneczne rozbłyski na niebie. Do tej pory Słońce było tylko płaskim dyskiem. Do zrobienia pozostały jeszcze shadery wody i obiektów, które są dość trudne do wykonania, ale efekt końcowy powinien ucieszyć wielu graczy. Zoptymalizowano ekran ładowania gry oraz podgląd postaci w oknie. Dodano wsparcie dla FFmpeg 2.9.

  • Cambini

    Po przejściu na OpenScenGraph postacie mają normalny grubszy wygląd, jak w pierwowzorze, te chudsze postacie akurat były fajne :)

  • Przemysław Pintal

    Brakuje cieni i bump mappingu, ale zostanie to powtórnie wprowadzone w kolejnej wersji. Bardzo lubię Morrowinda i cały czas śledzę ten projekt. Na wersji z Ogre miałem strasznie niski FPS. Tutaj mam dropy jak patrzę na budynki, do ok 20 klatek. Ale w pomieszczeniach jest stałe 60. Jeszcze parę optymalizacji i będzie to śmigać :).

    Fajnie byłoby jakby doszło do wskrzeszenia sceny moderskiej dla tego tytułu.