OpenMW 0.40 to praktycznie ukończony silnik i poprawki błędów

OpenMW 0.40 to praktycznie ukończony silnik i poprawki błędów

przez -
1 1396
OpenMW
Zespół OpenMW ogłosił wydanie OpenMW 0.40, wolnej implementacji silnika Morrowind. W najnowszej wersji dodano kilka nowych funkcji, ale przede wszystkim są to poprawki i usprawnienia. Zespół powoli kończy z dodawaniem nowych funkcji, a skupia się głównie na optymalizacji kodu oraz znajdowaniu i naprawianiu błędów. Gra jest w zasadzie w pełni grywalna i pozostaje tylko wprowadzanie drobnych poprawek. Oczywiście trwają dalsze prace nad OpenMW-CS do edytowania i tworzenia

Najważniejsze zmiany:

  • Poprawiono cienie na teksturach
  • Rozbłyski świetlne dopasowują się teraz odpowiednio do pogody
  • Dodano informacje o niemożliwości spania, jeżeli zostaną wykryte potwory w pobliżu
  • Udoskonalono sztuczną inteligencję, dzięki czemu potwory nie stoją już w jednym miejscu cały czas
  • Jednostki poprawnie patrolują już teren i nie stają w miejscu po dotarciu do docelowego miejsca
  • Dodano jednostkom komputerowym sprawdzanie, czy w polu widzenia nie ma gracza
  • Dodano losowe pozy dla nieżyjących postaci komputerowych
  • Dodano poprawne działanie efektu wolnego opadania
  • Dodano poprawne działanie przedmiotu dającego niewidzialność

Ze znanych problemów można wymienić:

  • Cienie i odległy ląd (distant land) nie zostały jeszcze ponownie zaimplementowane.
  • Użycie Linuksowego targz wymaga zainstalowania Qt4 oraz libpng12.

  • o_O

    Skoro jest w zasadzie w pełni grywalny, to dlaczego nie 1.0? Albo chociaż 0.9?
    Niektóre dojrzałe projekt OS nigdy nie ujrzały 1.0. A przecież żyły, działały. Należy im się. Może nawet zostają zastąpione zanim otrzymają ten numerek…
    Zawsze coś jeszcze można poprawić. Zawsze jest wymówka żeby nie wydać wersji 1.0. Ale kiedyś należy to zrobić.
    A moment gdy projekt spełnia swoje założenia jest właściwy! Od poprawek będą kolejne minor releasy.