OpenMW 0.40 to praktycznie ukończony silnik i poprawki błędów

OpenMW 0.40 to praktycznie ukończony silnik i poprawki błędów

przez -
1 3217
OpenMW

Zespół OpenMW ogłosił wydanie OpenMW 0.40, wolnej implementacji silnika Morrowind. W najnowszej wersji dodano kilka nowych funkcji, ale przede wszystkim są to poprawki i usprawnienia. Zespół powoli kończy z dodawaniem nowych funkcji, a skupia się głównie na optymalizacji kodu oraz znajdowaniu i naprawianiu błędów. Gra jest w zasadzie w pełni grywalna i pozostaje tylko wprowadzanie drobnych poprawek. Oczywiście trwają dalsze prace nad OpenMW-CS do edytowania i tworzenia

Najważniejsze zmiany:

  • Poprawiono cienie na teksturach
  • Rozbłyski świetlne dopasowują się teraz odpowiednio do pogody
  • Dodano informacje o niemożliwości spania, jeżeli zostaną wykryte potwory w pobliżu
  • Udoskonalono sztuczną inteligencję, dzięki czemu potwory nie stoją już w jednym miejscu cały czas
  • Jednostki poprawnie patrolują już teren i nie stają w miejscu po dotarciu do docelowego miejsca
  • Dodano jednostkom komputerowym sprawdzanie, czy w polu widzenia nie ma gracza
  • Dodano losowe pozy dla nieżyjących postaci komputerowych
  • Dodano poprawne działanie efektu wolnego opadania
  • Dodano poprawne działanie przedmiotu dającego niewidzialność

Ze znanych problemów można wymienić:

  • Cienie i odległy ląd (distant land) nie zostały jeszcze ponownie zaimplementowane.
  • Użycie Linuksowego targz wymaga zainstalowania Qt4 oraz libpng12.