Pierwszy gameplay z modyfikacji Red Alert 2 do OpenRA opublikowany

Pierwszy gameplay z modyfikacji Red Alert 2 do OpenRA opublikowany

przez -
4 2025
OpenRA
Fani oczekujący na wydanie modyfikacji Red Alert 2 do silnika OpenRA mogą mieć powód do radości. Wszystko to za sprawą mało popularnego Youtubera Fincer89, który na łamach swojego kanału umieścił niecałe półtorej godziny nagrania z developerskiej wersji moda. Całość, pomimo posiadania statusu developerskiej wersji, wydaje się stabilna. OpenRA jest stworzonym na wolnej licencji wieloplatformowym silnikiem strategicznych gier, stworzonych przez wchodzące obecnie w skład Electronic Arts studio Westwood.

Na chwilę obecną trudno jest ocenić dokładny stopień rozwinięcia modyfikacji, lecz na podstawie filmiku całość można uznać za w miarę rozwiniętą. Skrypty, chociaż niewątpliwie są dziurawe, w praktyce sprawują się nieźle. Widzimy chociażby znane z pierwowzoru latające jednostki Aliantów czy mechanikę wzmacniania Cewek Tesli przez Szturmowców Tesli. Mimo tego, wychodzą również chwilowe niedoskonałości modu, w postaci chociażby za dużej “szybkostrzelności” Psów Bojowych. Całość prezentuje się jednak dość obiecująco.

Modyfikacja Red Alert 2 do OpenRA dostępna jest dla każdego już teraz, lecz wymagana jest w tym celu kompilacja zarówno samej gry jak i modu ze źródeł dostępnych na oficjalnym GitHub’ie projektu. Do uruchomienia tytułu potrzebne są pliki z oryginalnej wersji Command & Conquer Red Alert 2.

  • Roman syn Ryżu

    Podoba mi się. Gra ma potencjał, choć wbudowane mapy są nudne.

  • o_O

    Nie rozumiem po co tworzone są takie reimplementacje starych gier. Przecież mogliby stworzyć własną nową grę, czym wsławili by się bardziej niż taką ‘kopią’.

    • aranius

      Stworzyli nową grę, omijając wieczny problem programisty z brakiem grafiki…

    • Roman syn Ryżu

      Łatwiej się tworzy kiedy masz cel. A tu masz dodatkowo gotowe grafiki, dźwięki i muzykę.