PiTiVi 0.15

PiTiVi 0.15

    przez -
    10 285
    Film, filmy
    Pojawiła się kolejna odsłona znanego wszystkim programu do nieliniowej edycji wideo – PiTiVi 0.15. Program został napisany przez Collabora i społeczność dla środowiska graficznego GNOME. Jako główny silnik wykorzystywany jest GSTreamer i jest zalecane posiadanie w systemie najnowszej wersji tejże biblioteki. Pierwotnie PiTiVi napisany został w języku C, jednakże potem przepisano go do Pythona.

    Najnowsza wersja edytora będzie ostatnią wersją, używającą tradycyjnego silnika – przyszłe wydania opierać się będą o bibliotekę GStreamer Editing Services (GES), która ma zwiększyć stabilność oraz możliwości całego programu.

    PiTiVi 0.15 przynosi szybszy start oraz zawiera funkcje transformacji, które pozwalają na zmianę, płynne przejścia lub wycinanie klipów, bezpośrednio z podglądu. Ścieżki dźwiękowe są teraz analizowane w celu automatycznego dopasowania i synchronizacji z klipami, podczas używania materiału z wielu kamer. Dla użytkowników bez stałego dostępu do internetu i strony projektu, dodano w programie podręcznik pomocy.

    Inne zmiany obejmują ulepszoną wydajność podczas tworzenia miniaturek i nowy zestaw domyślnych ustawień projektów oraz renderingu. Oczyszczono i usunięto zbędny kod. Programiści zaznaczyli, że zaktualizowano również okno dialogowe ustawień.

    • buba

      nie rozumiem w czym python jest taki dobry że przenosi się programy napisane w C do niego,przecież pythonowe programy są 100x wolniejsze bo do uruchomienia wymagają interpretera i jeszcze te rozbicie wersji 2.6, 2.7, 3.1, 3.2 i bądź tu mądrym

      • Kenji

        Czas programisty jest droższy od czasu procesora ;).

      • o_O

        @Kenji

        Jeszcze droższa jest utrata użytkowników, którzy nie mogą już ścierpieć wolnego działania programu.

        To twój czas procesora, żebyś nim rozporządzał?!

        Na serwerze może i tak, ale nie na desktopie.

      • Kenji

        Akurat, bo widzisz jak Ci ten program wolniej działa :). Chyba, że chcesz obrabiać filmy przy 128MB RAMu?

        A gdyby programista musiał poświęcać więcej czasu (i to, w tym przypadku, wolnego) to być może program nigdy by nie powstał albo by szybko umarł i tyle by z tego było.

      • o_O

        @Kenji

        Nie wnikam w szybkość tego konkretnego programu, ale twoje ogólne stwierdzenie jest po prostu nieprawdziwe.

        I dotyczy głównie używania Javy i .neta/mono do tworzenia aplikacji desktopowych, które potem mulą siebie i cały system.

        Co ciekawe Python nawet tak, źle nie wypada, co nie znaczy, że nie lepiej użyć natywnego C++/Qt.

        Nie jest to żadnym utrudnieniem dla projektantów i programistów, chyba, że są po prostu słabi i jedyne co umieją to odtwarzać wyuczone schematy w każdym projekcie.

      • I dotyczy głównie używania Javy i .neta/mono do tworzenia aplikacji desktopowych, które potem mulą siebie i cały system.

        Cóż… wolę korzystać z lekko lub wcale nie mulącego komputer Eclipsa niż super szybkiego Notepad++. Ja wybieram funkcjonalność.

      • o_O

        @Kamil Porembiński

        Ty używaj czego chcesz ;)

        Tylko nie każ swoim klientom używać na desktopie javy czy .neta.

      • Klient

        o_O pewnie masz słabego kompa i tak narzekasz. Ja korzystam codziennie z oprogramowania pisanego w JAVIe i działa szybko.

    • Kenji

      Ale język trzeba dobierać (możliwie) optymalnie do czas tworzenia/jakość. Wiadomo, że nie można wszystkiego pisać w Pythonie, ale taki program do obróbki wideo (a o nim jest temat) czemu nie?

      Może mój skrót myślowy był zbyt duży tutaj. Nie chodziło mi o to, żeby zawsze i wszędzie optymalizować deweloperkę tak, żeby się programista nie narobił, ale tak, by narobił się jak najmniej tworząc przy tym oprogramowanie odpowiedniej jakości.

      PS: No i nie mów mi, że w C++ się pisze równie szybko co w Pythonie ;).

      • o_O

        W C++ z użyciem Qt – oczywiście ;)