PlayOnLinux 5 będzie napisany w Javie

PlayOnLinux 5 będzie napisany w Javie

przez -
55 4831
Gry

Deweloperzy aplikacji PlayOnLinux podzielili się ze wszystkim informacją, że rozpoczęły się już prace nad PlayOnLinux 5. Kolejna wersja ma zostać przepisana całkowicie od zera, co pozwoli na dodawanie nowych funkcji. Obecna odsłona programu jest na tyle przestarzała, że nie pozwala już na żadne zmiany w kodzie i dodawanie nowości. W trakcie rozmów pomiędzy programistami stwierdzono, że najlepszym językiem dla najnowszej wersji będzie Java. Uzyska się dzięki temu przenośność na wiele systemów operacyjnych, łatwość w zarządzaniu kodem, a także sporą liczbę nowych współpracowników.

Wbrew pozorom PlayOnLinux jest o wiele bardziej skomplikowany, niż by się mogło wydawać. Nie jest to zwykły interfejs graficzny, ale zestaw narzędzi pozwalających pisać potężne skrypty do uruchamiania gier, z wykorzystaniem Wine. Dlatego też cały główny kod zostanie napisany w Javie, z użyciem OpenJFX, a wszystkie skrypty pozostaną w Pythonie (dzięki Jython). Warto nadmienić, że w przeprowadzonych testach na stronie benchmarksgame.alioth.debian.org/u64q/python.html, Java okazała się być wielokrotnie szybsza, aniżeli Python.

Również dzięki Javie będzie możliwe zaimplementowanie kilku interfejsów graficznych, np. z użyciem Qt oraz GTK. Wartym nadmienienia jest fakt, ze OpenJFX posiada wbudowaną obsługę akceleracji graficznej, co powinno ułatwić wiele prac nad grami.